Avatar billede zux Nybegynder
05. april 2000 - 16:21 Der er 4 kommentarer

Marvel G400-TV

Hei! Mitt skjærmkort er helt ødelagt. Kan jeg kjøpe et Marvel G400-TV kort og bytte det ut med det gamle? Jeg vil gjerne ha videoredigering... 'Er det ikke et TV-kort. Kan jeg se TV på Pc'en min da? Hva med radio? Noen som har kortet og anbefaler det?
Avatar billede Swift Praktikant
06. april 2000 - 02:39 #1
Gå ind på www.matrox.com og læs ALT om kortet.

Jeg mener at Marvel G400-TV er et add-on kort til Matrox G400. Jeg aner ikke om det har video in/out eller om det er RF (antenne-signal). Men som sagt, læs det hele på Matroxs hjemmeside.

Er din harddisk og computer iøvrigt hurtig nok til videoredigering ?
Jeg vil sige at du MINDST skal bruge en PII 300Mhz med 128 MB RAM og nogle HURTIGE harddiske.
Videobilleder i bare middel kvalitet fylder 2MB pr. sekund - og det er ikke alle harddiske der kan klare 2MB "sustained".
Fx har Windows NT en elendig IDE disk preformance medmindre den kan tvinges til at køre UDMA med programmet DMACheck.exe
Avatar billede zux Nybegynder
06. april 2000 - 15:35 #2
Kan Matrox G400 brukes som skjærmkort uavhengig av NOE annet kort?
Avatar billede Swift Praktikant
09. april 2000 - 01:58 #3
Ja, Matrox G400 er et helt almindeligt AGP grafikkort.
Og du behøver heller ingen 3D-add on kort for at køre 3D spil.
Avatar billede jacon Nybegynder
16. juni 2000 - 22:17 #4
Hallo
Det er faktisk et kanon grafikkort et G400 marvel, men det eneste problem at der er med det er at der kun er 16mb ram på og det er lige lidt nok til at lave noget rigtigt god video-redigering, uden at det tager pokkers lang tid, og opløsningen er også der efter.. der er både antenne-signal in og video-out og s/video i, har haft det i min maskine og var meget glad men manglede kun lige de 32 mb ram.. :o)