Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 19:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg forkert

Er der nogen der kan se hvorfor det her script stadig tager blanke felter med fra databasen, jeg kan simpelthen ikke finde udaf hvorfor.
-----------------------------------------------------
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"counter/mdkcounter.mdb\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

Sql = \"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total FROM Count Where Referent is not null GROUP BY Referent ORDER BY Count (referent) DESC\"
Set RsTop10 = Conn.Execute(Sql)

%>
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<table border=\"0\" width=\"640\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\">RANK</font></b></td>
    <td width=\"31%\" align=\"center\"><b><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\">REFERING
      WEBSITES</font></b></td>
    <td width=\"59%\"><b><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\">HITS&nbsp;</font></b></td>
  </tr>
</table>
<table border=\"0\" width=\"640\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">1</font></b></td>
    <td width=\"90%\" rowspan=\"10\" valign=\"top\">
      <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"0\">
      <%
      Do While Not RsTop10.EOF
Name = RsTop10(\"Referent\")

If Left(Name, 7) = \"http://\" then
  Name = mid(Name, 8)
End If

If Left(Name, 4) = \"www.\" then
  Name = mid(Name, 5)
End If

domainpos = instr(name, \"/\")
if cint(0&domainpos)>0 then
  name = mid(name, 1, domainpos-1)
end if

counter = 0
for i = 1 to len(name)

if mid(name, i, 1) = \".\" then
  counter = counter + 1
end if

next

if counter > 1 then
  domainpos = instr(name, \".\")
  name = mid(name, domainpos + 1)
end if
      %>
        <tr>
          <td width=\"34%\"><a href=\"<%= RsTop10(\"Referent\")%>\" target=\"_blank\"><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\"><%response.write(Name)%></font></a></td>
          <td width=\"66%\"><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\"><%= RsTop10(\"Total\")%></font></td>
        </tr>
      <%
      RsTop10.MoveNext
Loop
      %>
      </table>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">2</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">3</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">4</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">5</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">6</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">7</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">8</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">9</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">10</font></b></td>
  </tr>
</table>

<table border=\"0\" width=\"640\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"100%\">

  </tr>

Håber der er nogen der kan gennemsgue dette !
Avatar billede nute Nybegynder
13. december 2001 - 19:42 #1
tja...hvis dine tomme kolonner ikke alltid inneholder \'null\', så vil de jo komme med i din forespørsel...prøv med:

Sql = \"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total FROM Count Where Referent is not null AND Referent NOT LIKE \'\' GROUP BY Referent ORDER BY Count (referent) DESC\"
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 19:56 #2
Suveren mange tak, nu funger det langt om længe, mange tak.

Så har jeg kun 1 ting tilbage men jeg ved ikke om jeg skal oprettet et nyt spørgsmål for det.

Jeg har flere som har samme antal hits alts f.eks.

eksperten.dk hits : 2
activserverpages.dk hits: 2
yahoo.com hits : 2

Men som jeg bruger i min select sætning vil jeg kun have en top 10 ! Det der sker er nemlig at den henter alle ud med f.eks. kun 2 hits, og det giver nogle gange en helt op til top 20 liste istedet, nogle ideer ??

Avatar billede nute Nybegynder
13. december 2001 - 20:02 #3
du lager en intern counter i din loop:

counter = 1
Do While Not RsTop10.EOF AND counter <= 10
...
  counter = counter + 1
Loop
Avatar billede orca Nybegynder
13. december 2001 - 20:03 #4
I stedet for at printe dine records på denne måde:
Do While Not RsTop10.EOF
Name = RsTop10(\"Referent\")

If Left(Name, 7) = \"http://\" then
  Name = mid(Name, 8)
End If

If Left(Name, 4) = \"www.\" then
  Name = mid(Name, 5)
End If

domainpos = instr(name, \"/\")
if cint(0&domainpos)>0 then
  name = mid(name, 1, domainpos-1)
end if

counter = 0
for i = 1 to len(name)

if mid(name, i, 1) = \".\" then
  counter = counter + 1
end if

next

Så brug et For loop:

For i = 1 To 10
  rsTop10.Move i
  \'print records osv
Next
Avatar billede nute Nybegynder
13. december 2001 - 20:06 #5
orca >> nope...hvis recordset\'et inneholder mindre enn 10 records, så vil man få en feil...man er nødt til å lage en intern teller...

/nute
Avatar billede orca Nybegynder
13. december 2001 - 20:08 #6
Man kan også bare lave en On Error Resume Next...
Avatar billede nute Nybegynder
13. december 2001 - 20:09 #7
man *kan*...men det er mye penere på kode seg utenom eventuelle feil...