Avatar billede styrelse Nybegynder
05. april 2000 - 10:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med update

Hvorfor hulen virker denne update sætning ikke:

    <% if mode="aktivitet_rediger" then %>
    <%
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    strSQL = "SELECT * FROM aktivitetsliste WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"
    myConn.Open tempConn
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)

    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<form method=POST action=forside.asp?mode=update&ID=" & Request.QueryString("id") & ">"
    Response.Write "<table width=450>"
    do While Not rs.EOF

    Response.Write "<tr><td width=40 valign=top><span class=text>Ugedag:</td><td width=410>" & "<input size=4 name=ugedag value=" & rs("ugedag") & ">" & "</td></tr>"
    Response.Write "<tr><td valign=top><span class=text>Teaser:</td><td>" & "<TEXTAREA name=teaser cols=25 rows=10>" & rs("teaser") & "</textarea></td></tr>"
    Response.Write "<tr><td valign=top><span class=text>Beskrivelse:</td><td>" & "<TEXTAREA name=beskrivelse cols=25 rows=10>" & rs("beskrivelse") & "</textarea></td></tr>"
    Response.Write "<tr><td valign=top><span class=text>Ugenr.:</td><td>" & "<input size=4 name=ugenr value=" & rs("ugenr") & ">" & "</td></tr>"

    rs.MoveNext
        Loop
Response.Write "</table>"
    Else
        Response.Write "<p><font face=arial size=2></font></p>"
    End If
    myConn.Close
    Set myConn = Nothing

    %>
    <input type="submit" value="Gem" name="Gem">
    <input type="button" value="Annuller" name="Annuller" onClick="java script:history.back();">
    </form>

    <% end if %>

<% if mode = "update" then %>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
conn.Open "DBQ="&(Server.MapPath(".")) &"\news2.mdb; DefaultDir=DBQ="&(Server.MapPath(".")) &"\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

SQL = "UPDATE aktivitetsliste set ugedag = '" & Request.form("ugedag") & "', teaser = '" & Request.form("teaser") & "',  beskrivelse = '" & Request.form("beskrivelse") & "',  ugenr = '" & Request.form("ugenr") & "' WHERE ID= "& request("id")
  conn.execute (SQL)
  SQL = "SELECT * from aktivitetsliste"
  RS.Open SQL, Conn
  On Error Resume Next
  RS.MoveFirst
  Do While NOT RS.EOF
  Exit Do
  RS.MoveNext
  Loop

%>
<p class=text>Så er aktivitetslisten opdateret</p>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="1; URL=http://aida/forside.asp?mode=ativitet_admin">

          <% end if %>

Jeg får en fejl der lyder:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.

/forside.asp, line 447
Avatar billede styrelse Nybegynder
05. april 2000 - 10:48 #1
Det skal måske lige nævnes at linie 447 er: conn.execute (SQL)
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. april 2000 - 12:15 #2
skulle det ikke være

set rs = conn.execute(sql) ?
Avatar billede styrelse Nybegynder
05. april 2000 - 12:22 #3
Nej åbenbart ikke. Det virker heller ikke.
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. april 2000 - 12:47 #4
Hov, du har da også noget mix af enkelt og dobbelt anførselstegn i update linien. Prøv denne:

SQL = "UPDATE aktivitetsliste set ugedag = " & Request.form("ugedag") & ", teaser = " & Request.form("teaser") & ",  beskrivelse = " & Request.form("beskrivelse") & ",  ugenr = " & Request.form("ugenr") & " WHERE ID= "& request("id")

Det er jo bare en streng du sætter så dobbelt anførselstegn bør være nok.
Avatar billede styrelse Nybegynder
05. april 2000 - 13:17 #5
Det får jeg heller ikke noget ud af.
Avatar billede styrelse Nybegynder
05. april 2000 - 15:27 #6
Løste den selv