Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 11:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

select * from ???

%>

Jeg har et script som propper oplysninger fra brugeren (http_referel) i en database, jeg har gjort det sådan at i sidste ende er der kune domænet der samles op i databasen, men når folk ikke kommer fra nogle steder men indtaster domæne/Ip direkte ind får jeg nogle tomme felter når jeg forsøger at liste dem.

Sql = \"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total FROM Count GROUP BY Referent ORDER BY Count(Referent) DESC\"
Set RsTop10 = Conn.Execute(Sql)

Jeg bruger ovenstående kode for at trække dem ud af databasen, kan man ikke tilføje et eller andet så den ikke tager tommer felter med.

databasen har 2 felter : ID & domain ??!
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 11:46 #1
Kan du ikke tjekke om Referent er null eller en top streng, som følgende Where?

WHERE Referent != \'\'
eller
WHERE Referent != null
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 11:48 #2
Hvis der er null i databasen så skal det være

WHERE REFERENT IS NOT NULL
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 11:50 #3
og hvis det er en tom streng så skal det være

WHERE Referent != \' \'
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 11:50 #4
Hvordan skal hele sætningen lyde så :

Sql = \"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total FROM Count GROUP BY Referent ORDER BY Count(Referent) DESC WHERE referent is not null\"

eller hvad ?
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 11:52 #5
Prøv med:

\"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total
  FROM Count
WHERE Referent IS NOT NULL
GROUP BY Referent
ORDER BY Count(Referent) DESC\"
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 11:53 #6
Eller den helt sikrer

\"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total
  FROM Count
WHERE Referent IS NOT NULL AND
      Referent != \' \'
GROUP BY Referent
ORDER BY Count(Referent) DESC\"
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 12:04 #7
Det hjalp ikke, den hiver dem stadig med ind. !!!

Håber du har andre forslag.
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 12:08 #8
Jeg glemte lige at tage den her med
Referent != \' \' men hvis jeg tager den med sådan som den står så får jeg en fejl, fjerner jeg \"!\" så viser den kun 1 tomt felt og ikke de andre.
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 12:48 #9
Hvilken base arbejder du op i mod?
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 12:51 #10
Jeg arbejder med en access database, i feltet referent er et tekst felt, jeg ved ikke om det har någet at sige ?

Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 12:54 #11
Det har det ikke! Jeg har lige oprettet en tabel i access med felterne ID og Referen.

Jeg har lagt 10 records ind hvor 3 af dem er tomme felter!

Med denne SQL:
SELECT * FROM referent WHERE referent IS NOT NULL;
- får jeg ikke de tomme felter med. Prøv at åbne et SQL vindue i ACCESS og test din SQL der.
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2001 - 12:57 #12
Denne virker fint på min ACCESS base:

Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total
FROM referent
WHERE referent IS NOT NULL
GROUP BY Referent
ORDER BY Count(Referent) DESC;
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 13:44 #13
Du har ret det virker fint : her kommer hele koden, det må være et andet sted så det går galt.

-----------------------------------------------
Sql = \"Select Top 10 Referent, Count (*) AS Total FROM Count Where Referent is not Null GROUP BY Referent ORDER BY Count(Referent) DESC\"
Set RsTop10 = Conn.Execute(Sql)

%>
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<table border=\"0\" width=\"640\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\">RANK</font></b></td>
    <td width=\"31%\" align=\"center\"><b><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\">REFERING
      WEBSITES</font></b></td>
    <td width=\"59%\"><b><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\">HITS&nbsp;</font></b></td>
  </tr>
</table>
<table border=\"0\" width=\"640\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">1</font></b></td>
    <td width=\"90%\" rowspan=\"10\" valign=\"top\">
      <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"0\">
      <%
      Do While Not RsTop10.EOF
Name = RsTop10(\"Referent\")

If Left(Name, 7) = \"http://\" then
  Name = mid(Name, 8)
End If

If Left(Name, 4) = \"www.\" then
  Name = mid(Name, 5)
End If

domainpos = instr(name, \"/\")
if cint(0&domainpos)>0 then
  name = mid(name, 1, domainpos-1)
end if

counter = 0
for i = 1 to len(name)

if mid(name, i, 1) = \".\" then
  counter = counter + 1
end if

next

if counter > 1 then
  domainpos = instr(name, \".\")
  name = mid(name, domainpos + 1)
end if
      %>
        <tr>
          <td width=\"34%\"><a href=\"<%= RsTop10(\"Referent\")%>\" target=\"_blank\"><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\"><%response.write(Name)%></font></a></td>
          <td width=\"66%\"><font size=\"2\" face=\"Book Antiqua\"><%= RsTop10(\"Total\")%></font></td>
        </tr>
      <%
      RsTop10.MoveNext
Loop
      %>
      </table>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">2</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">3</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">4</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">5</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">6</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">7</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">8</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">9</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10%\" align=\"center\"><b><font face=\"Book Antiqua\" size=\"2\">10</font></b></td>
  </tr>
</table>

--------------------------------------------------
Håber det er til at finde udaf.
Avatar billede senj Nybegynder
06. juni 2002 - 16:01 #14
luk sp.