Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
13. december 2001 - 11:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udregning i SQL

Jeg forsøger at trække nogle poster ud af en database, der er blevet oprettet for mindre end 7 dage siden. (En slags \"whats new\" - funktion)

SELECT * FROM MinTabel WHERE \" & Date & \" - Mintabel.Dato < 7\"

Jeg beder den altså trække insættelses datoen fra dags dato og tjekke om denne værdi er mindre end 7

Men i dstedet for at trække MinTabel.Dato fra dags dato, prøver den at finde værdien af kolonnen \"13-12-2001\" (altså værdien af ASPs datoobjekt) og subtraktere det fra MinTabel.Dato.

Hjælp! :o)
Avatar billede sone Nybegynder
13. december 2001 - 11:16 #1
Næsten rigtig...

Prøv \"...WHERE Mintabel.Date+7>date()\"

- date() eksisterer også i Access
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
13. december 2001 - 11:30 #2
Hvorddan ved du jeg bruger Access? Du må arbejde for \"dem\"! \"De\" ved alt om alle! Snart vil \"De\" komme i deres sorte helikoptere og sprede frygt overalt!

Det virker jo som smurt i olie. Takker!
Avatar billede sone Nybegynder
13. december 2001 - 11:48 #3
:)