Avatar billede steffl Nybegynder
13. december 2001 - 04:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XYLayout

Lige et hurtigt spørgsmål her midt om natten... jeg har et problem. Jeg lavede noget kode i programmet JDeveloper. Men nu skal jeg lave videre på koden uden brug af JDeveloper... her er starten af min kode:

package package2;

import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import oracle.jdeveloper.layout.*;
import java.awt.event.*;

public class Frame1 extends JFrame {
  BorderLayout borderLayout1 = new BorderLayout();
  JPanel parent = new JPanel();
  JPanel fastansat_oversigt = new JPanel();
  JPanel logind = new JPanel();
  CardLayout c1 = new CardLayout();
  XYLayout xYLayout1 = new XYLayout();

Mit problem er \"import oracle.jdeveloper.layout.*;\" og \"XYLayout xYLayout1 = new XYLayout();\".

Hvad skal jeg importere for at kunne bruge XYLayout klassen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2001 - 06:14 #1
Du skal vel importere det samme, men få din CLASSPATH til at
pege det sted den pakke ligger.
Avatar billede steffl Nybegynder
13. december 2001 - 06:44 #2
Problemet er at jeg ikke liiige har den pakke... kan jeg bruge en anden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2001 - 06:56 #3
Prøv at lede efter den på Google
Avatar billede steffl Nybegynder
13. december 2001 - 10:32 #4
Er gjort, desværre uden held :(
Avatar billede martin_schou Nybegynder
13. december 2001 - 15:30 #5
http://otn.oracle.com/software/

Der kan du downloade JDeveloper; der følger sandsynligvis den angivne pakke med. Der kræves en gratis registrering på sitet.
Avatar billede hgsdc Nybegynder
14. december 2001 - 11:47 #6
En del leverandører (Borland, Oracle, etc) har deres egen layout manager til at kunne håndtere \"Delphi/Visual Basic\"-like placering af komponenter på en form.
Hvis du vil have et godt godt råd fra en fuldtids javaudvikler så brug en standard layout manager, fx. BorderLayout, FlowLayout eller GridbagLayout.
Min erfaring viser at 99,99% af forms lavet med XY-layout kan laves vha. et standard layout.
Som en ekstra gevinst får du en platformsuafhængig brugergrænseflade, da der mig bekendt ikke er nogen leverandører af XY-layoutet, der kan give dig garanti for at dit layout ser ens ud på alle platforme..
Try it...
BTW... Borland JBuilder har også et XY layout..Måske du skulle prøve det..
Avatar billede steffl Nybegynder
14. december 2001 - 15:13 #7
Ja, jeg ved det, men det var nu ikke meningen at jeg skulle bruge XYLayoutet, det var bare en prototype.

Men så kom man (læs: jeg) pludselig i tidsnød...

Jeg fik fat i JDeveloper, så jeg kunne arbejde videre derfra.

Og projektet er lige afleveret... *phew* :)