Avatar billede shjdsi Nybegynder
12. december 2001 - 15:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mailx sol7 og 8

hej!
Hvis jeg vil sende en  mail fra en solarisbox i commando linien kan jeg skrive
echo hej |mailx -s \"test\" sj@mail.dk

og den vil sende mailen via mailhosat som den bruger jeg er logget ind i shellen med.

Mit spørgsmål er:
kan man i mailx angive hvilken bruger den skal anvende fra smtpserveren og kan man angive hvilken smtpserver den skal sende igennem,

F.eks hvis man sidder der hjemme og ikke har egen mailserver?

Avatar billede bluehorse Nybegynder
20. januar 2002 - 01:08 #1
Som manpage til mailx også antyder (se http://docs.sun.com/ab2/coll.40.5/REFMAN1/@Ab2PageView/190852?DwebQuery=man+OR+mailx&oqt=man+mailx&Ab2Lang=C&Ab2Enc=iso-8859-1 ) er der ikke en måde hvor du kan angive en anden user. Men der er en option -r hvor man kan angive en return address.
Mht mailserver, kan man svjv ikke angive nogen anden smtp server, idet udviklerne sandsynligvis har kodet den efter at der altid var en sendmail eller lign på den maskine man kørte mailx fra.
Avatar billede bluehorse Nybegynder
09. februar 2002 - 15:03 #2
Var det svar nok, eller?
Avatar billede skau Nybegynder
18. april 2002 - 13:30 #3
Nej det kan man ikke - giv blehorse pointene og luk spørgsmålet