Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 11:21 Der er 10 kommentarer

HTML

Hej Eksperter !
Dette er en Refresh knap som JakobA lavede til mig.
Man skriver t tal i boksen. Når du så trykker på knappen tæller den et tal ned og \"opdatere\" en anden frame ! Men jeg kan ikke finde ud af det !
Så hvis der var en der lige ville rette den til mig. Altså skrive FRAMENAME og LOCATION og hvad der ellers skal skrives.

Det hele ligger internt på min com og det er også kun der det skal bruges !

Frame´n hedder 1.htm
Og begge frames ligge i samme mappe:

C:\\WINDOWS\\Skrivebord\\Game

<script type=\'text/javascript\'>
function taelOp( frm ) {
    if ( typeof( parent.huskeVar ) != \'number\' )
        parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+frm.tal.value,10);
    parent.huskeVar -= 1;
    frm.tal.value = parent.huskeVar;
    parent.frameName.location.reload(true);
}; //end taelOp( Form objekt, string )
</script>
<form name=\'nedteller\' onsubmit=\'return false\'>
<input name=\'tal\' type=\'text\' value=\"\"
  onchange=\"parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+this.value,10)\">
<input type=\'button\' value=\'tæl ned\' onclick=\"taelOp( this )\">
<form>

På forhånd tak !
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. december 2001 - 11:46 #1
<script type=\'text/javascript\'>
function taelOp( frm ) {
    if ( typeof( parent.huskeVar ) != \'number\' )
        FRAMENAVN.huskeVar = parseInt(\'0\'+frm.tal.value,10);
    FRAMENAVN.huskeVar -= 1;
    frm.tal.value = parent.huskeVar;
    FRAMENAVN.frameName.location.reload(true);
}; //end taelOp( Form objekt, string )
</script>
<form name=\'nedteller\' onsubmit=\'return false\'>
<input name=\'tal\' type=\'text\' value=\"\"
  onchange=\"parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+this.value,10)\">
<input type=\'button\' value=\'tæl ned\' onclick=\"taelOp( this )\">
<form>

men du har misforstået et par ting! Du har et frameset, en html fil som styrer dit frameset deri styrres navnene på dine frames, det du oplyser \"1.html\" er sandsynligvis et filnavn på den html fil det loades ind i framen!
Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 11:48 #2
Nårrrhhh ja den hedder 1.htm hedder sku da topFrame1
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. december 2001 - 11:51 #3
allright - alle de steder hvor jeg har skrevet Framenavn eller du selv skrev koden parent slaæ erstattes med topFrame1 så vidt jeg lige hurtigt kan se. Din filplacering er ligegyldig, hvis bare filerne har samme placering!
Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 11:52 #4
Hmm... det virker ikke !!
Prøver lige igen !
Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 11:53 #5
Ikke der hvor der står framename vel ??
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. december 2001 - 11:56 #6
prøv lige at ændre der hvor der står framename, i din kode - og ikke andre steder. Altså retter du stedet parent.framename til parent.topframe1
Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 12:00 #7
Der står fejl på siden !!!
Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 12:00 #8
Når jeg trykker !
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. december 2001 - 12:01 #9
hvilken fejl, og kommer fejlen i din topframe1 eller i din \"menu\" frame eller hvor du nu klikker?
Avatar billede -__- Nybegynder
12. december 2001 - 12:04 #10
Det står i den der bundlinie !
Har lige glemt hvad den hedder !!
Og så er der et billede af et hvidt papir med et gult trekantet skilt med et \"!\"