Avatar billede camila Nybegynder
12. december 2001 - 03:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv

Jeg sidder og pusler med en indkøbskurv, men kan ikke få dataerne overførst til mail som skal sendes til mig når der en kunde der har bestilit en vare. Er der en der kan hjælpe?

<%
Response.Expires = 0
Titel = \"Indkøbskurv\"

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"shop.mdb\")

Mode = LCase(Request.QueryString(\"Mode\"))
ID = CLng(Request.QueryString(\"ID\"))
Antal = CLng(Request.QueryString(\"Antal\"))

If CLng(Session(\"CartID\")) = 0 then
  SQLstmt = \"INSERT INTO ShoppingCarts (SessionID, [Date]) VALUES (\" & Session.SessionID & \", \'\" & Now & \"\');\"
  Conn.Execute SQLstmt
  Set RS = Conn.Execute (\"SELECT * FROM ShoppingCarts ORDER BY ID Desc\")
  Session(\"CartID\") = RS(\"ID\")
End If
Select Case Mode
  Case \"tilfoej\"
  If Not Conn.Execute(\"SELECT ID FROM Articles WHERE ID = \" & ID).EOF Then
    If Conn.Execute(\"SELECT ID FROM ShoppingCartItems WHERE CartID = \" & Session(\"CartID\") & \" AND ArticleID = \" & ID).EOF Then
    SQLstmt = \"INSERT INTO ShoppingCartItems (CartID, ArticleID, ArticleAmount) VALUES (\"
    SQLstmt = SQLstmt & Session(\"CartID\") & \", \"
    SQLstmt = SQLstmt & ID & \", \"
    SQLstmt = SQLstmt & \"1);\"
    Conn.Execute SQLstmt
    Else
    Conn.Execute \"UPDATE ShoppingCartItems SET ArticleAmount = ArticleAmount + 1 WHERE CartID = \" & Session(\"CartID\") & \" AND ArticleID = \" & ID
    End If
  Case \"fjernvare\"
  Conn.Execute \"DELETE FROM ShoppingCartItems WHERE ArticleID = \" & ID
  Case \"nytantal\"
  If Antal < 1 Then
    Conn.Execute \"DELETE FROM ShoppingCartItems WHERE ArticleID = \" & ID
  Else
    Conn.Execute \"UPDATE ShoppingCartItems SET ArticleAmount = \" & Antal & \" WHERE ArticleID = \" & ID
  End If
  Response.Redirect \"viskurv.asp\"
  Case \"toem\"
  Conn.Execute \"DELETE FROM ShoppingCartItems\"
  Response.Redirect \"viskurv.asp\"
  Case \"indtastantal\"
  SQLstmt = \"SELECT \"
  SQLstmt = SQLstmt & \"(SELECT Name FROM Articles WHERE ID = ShoppingCartItems.ArticleID) AS ArticleText, \"
  SQLstmt = SQLstmt & \"ArticleAmount \"
  SQLstmt = SQLstmt & \"FROM ShoppingCartItems WHERE CartID = \" & Session(\"CartID\") & \" AND ArticleID = \" & ID & \";\"
  Set RS = Conn.Execute(SQLstmt)
End Select

SQLstmt = \"SELECT \"
SQLstmt = SQLstmt & \"(ArticleAmount * (SELECT Price FROM Articles WHERE ID = ShoppingCartItems.ArticleID)) AS ArticlePriceTotal, \"
SQLstmt = SQLstmt & \"(SELECT Price FROM Articles WHERE ID = ShoppingCartItems.ArticleID) AS ArticlePrice, \"
SQLstmt = SQLstmt & \"(SELECT Name FROM Articles WHERE ID = ShoppingCartItems.ArticleID) AS ArticleText, \"
SQLstmt = SQLstmt & \"ArticleID, ArticleAmount \"
SQLstmt = SQLstmt & \"FROM ShoppingCartItems WHERE CartID = \" & Session(\"CartID\") & \"; \"
Set RSList = Conn.Execute(SQLstmt)
%>
<%
Select Case Mode
Case \"indtastantal\"
If Not RS.EOF Then
%>
<form action=\"viskurv.asp\" method=\"nytantal\">
<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"2\" cellpadding=\"5\">
<tr>
<td colspan=\"3\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><b><%= RS(\"ArticleText\") %></b><b></b></td>
</tr>
<tr>
<td width=\"1%\" nowrap>Nyt antal</td>
<td  width=\"99%\">
<input type=\"text\" name=\"antal\" class=\"FlatInput\" maxlength=\"3\" value=\"<%= RS(\"ArticleAmount\") %>\" style=\"width=40; text-align=right;\">
</td>
<td width=\"1%\">
<input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"OK\" class=\"FlatButton\">
</td>
</tr>
</table>
<input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"<%= ID %>\">
<input type=\"hidden\" name=\"mode\" value=\"nytantal\">
</form>
  <%
  End If
Case Else
  If Not RSList.EOF Then
  %>
<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"2\" cellpadding=\"5\">
<tr>
<td width=\"1%\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><b>Varenr.</b></td>
<td width=\"99%\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><b>Tekst</b></td>
<td width=\"1%\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><b>Antal</b></td>
<td width=\"1%\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><b>&aacute;</b></td>
<td width=\"1%\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><b>Total</b></td>
<td width=\"1%\"></td>
</tr>
  <%
\'
Dim intTaeller
intTaeller = 0 \' start vare tælleren på 0
  Do While Not RSList.EOF
    intTaeller = intTaeller + 1 \' læg 1 til vare tælleren
    %>
<tr>
<td><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><%= RSList(\"ArticleID\") %></td>
<%
\' Dette indsætter et skujlt felt i din blanket med varens ID nummer til din e-mail behandling
  Response.Write \"<input type=hidden name=\"\"vare\" & intTaeller & \"\"\" value=\"\"\" & RSList(\"ArticleID\") & \"\"\">\" & vbCrLf
\'
%>
<td><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><a href=\"visvare.asp?id=<%= RSList(\"ArticleID\") %>\"><%= RSList(\"ArticleText\") %></a></td>
<td><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><a href=\"viskurv.asp?mode=indtastantal&id=<%= RSList(\"ArticleID\") %>\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><%= RSList(\"ArticleAmount\") %></a></td>
<td><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><%= RSList(\"ArticlePrice\") %>,-</td>
<td><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center><%= RSList(\"ArticlePriceTotal\") %>,-</td>
<td><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><a href=\"viskurv.asp?mode=fjernvare&id=<%= RSList(\"ArticleID\") %>\">Slet</a></font></td>
</tr>
    <%
    PriceTotal = PriceTotal + RSList(\"ArticlePriceTotal\")
    RSList.MoveNext
  Loop
\'
\' Dette indsætter et skjult felt i din blanket, der indeholder antallet af vare ID numre til de andre skjulte felter.
  Response.Write \"<input type=hidden name=\"\"AntalVarer\"\" value=\"\"\" & intTaeller & \"\"\">\" & vbCrLf
\'
  %>
<tr>
<td colspan=\"4\"><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><b>Ialt</b></td>
<td><center><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><%= PriceTotal %>,-</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>
<CENTER><FONT SIZE=\"1\" FACE=\"VERDANA\"><A HREF=\"midt.asp\">Tilbage</A></FONT></CENTER>
  <%
  Else
%>
<font face=\'Verdana\' size=\'1\'><center>Indkøbskurven er tom.<P><A HREF=\"midt.asp\">Tilbage</A></center>
<%
  End If
End Select
%>
<BR><FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\"><B>* Skal udfyldes!</B></FONT>
<br>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\"> <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><B>*</B>Navn</font><br>
<input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"40\"><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\"> <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><B>*</B>Adresse</font><br>
<input type=\"text\" name=\"adresse\" size=\"40\"><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\"> <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><B>*</B>Postnr</font><br>
<input type=\"text\" name=\"postnr\" size=\"4\" maxlength=\"4\"><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\"> <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><B>*</B>By</font><br>
<input type=\"text\" name=\"by\" size=\"40\"><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\"> <font face=\"Verdana\" size=\"1\"><B>*</B>E-mail</font><br>
<input type=\"text\" name=\"email\" size=\"40\"><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\"> <font face=\"Verdana\" size=\"1\">Telefon</font><br>
<input type=\"text\" name=\"telefon\" size=\"8\" maxlength=\"8\"><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\">  <font face=\"Verdana\" size=\"1\">Kommentarer</font><br>
<textarea name=\"kommentarer\" cols=\"30\" rows=\"8\"></textarea><BR>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"4\"align=\"left\">
<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Send bestilling\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 9pt; font-weight: bold\">
</td>
</tr>
</form>
</table>
Avatar billede kane Juniormester
12. december 2001 - 07:13 #1
du skal bruge noget en mail komponent.

  <%
If request.querystring(\"mode\") = \"send\" Then

Set Mailer = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")
Mailer.FromName = \"Bestilling\"
Mailer.FromAddress= \"xxxxxxxxxx\"
Mailer.RemoteHost = \"mail.xxxxxxxx.dk\"
Mailer.AddRecipient \"xxxxxxxxxx\"
Mailer.Subject = \"xxxxxxxxxx\"
Mailer.BodyText = request.form (\"xxxx\") If Mailer.SendMail Then
  Response.redirect\"tak.asp\"
Else
    Response.Write \"Der opstod en fejl: \" & Mailer.Response
End If
Set Mailer = Nothing

End If
%>

dette er til aspmail

sådan noget ala dette her skal sættes ind.
Avatar billede camila Nybegynder
12. december 2001 - 08:25 #2
jeg havde tænkt på at bruge JMAIL.
Men da da jeg er \"grøn\" inde for asp er jeg så småt ved at opgive at lave den indkøbskurv :o(
Avatar billede pfp Nybegynder
12. december 2001 - 13:38 #3
Hvis du vil bruge JMail kan du evt. bruge dette:

<%
Mailhost = \"mail.dit-domæne.dk\"  \' din udbyders postserver
MailSubject = \"Din bestille blev gennemført\"
MailAddress = \"modtager@adresse.dk\"  \' kan eventuelt hentes fra en variabel
MailFrom = \"peter@votus.dk\"  \' din email adr
MailText = \"Her spytter du så din data fra din indkøbskurv ud\"

Set Mail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
Mail.ServerAddress = MailHost
Mail.Subject = MailSubject
Mail.AddRecipient MailAddress
Mail.Sender = MailFrom
Mail.Body = MailText

Mail.Execute

Response.Redirect \"OK.asp\"
%>

Håber  du kan bruge det. Eller må du lige skrive så skal jeg prøve, at se om jeg kan lave noget til dig.
Avatar billede camila Nybegynder
14. december 2001 - 02:09 #4
fandt en løsning
Avatar billede kane Juniormester
14. december 2001 - 06:42 #5
TAK........du kunne sku da give 5 som tak fordi vi gad og prøve.....AHHHHH KVINDER