Avatar billede selanne Nybegynder
12. december 2001 - 01:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed Control

Hej !
Er der nogen som har erfaring med denne køler ?
Hvis ja er den pengene værd og larmer den ?

VH
Selanne
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 01:32 #1
Jeg ville holde mig fra den. Læs f.eks en anmeldelse: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/roundup1101/
Citat \"It looks as if Thermaltake is once again trying to sell you the gimmick instead of just selling you a solid product, much like we saw with their Dragon Orb series. Sorry, Thermaltake, you guys belong back in the \"cheapie\" category coolers, because your shot at the high-end market is not cutting it.\"
Jeg kan anbefale en Taisol 760 til 260,-, køler godt uden for meget larm.
Avatar billede challenger Nybegynder
12. december 2001 - 03:18 #2
Du kunne jo også læse disse tests

http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/volcano7.htm

http://www.hardcoreware.net/reviews/cooling/volcano_7/1.htm

Jeg bruger den selv til min Athlon XP1600+ som er clocket til en XP1800+ (1533 Mhz), det er efter min mening den mest effektive køler på markedet! Den støjer en del hvis man har et dårligt airflow i kabinettet, dvs. en temperatur der overstiger 30-35 grader. Volcano7 skruer selv, via en thermisk føler, hastigheden på blæseren op/ned i området 2900-5000 omdr./min.
I starten kørte den i min kabinet med 4200 omdr./min - det gad jeg ikke høre på, til trods for at min CPU aldrig oversteg 40 grader, hvilket må siges at være noget af en præstation for en overclocket Athlon XP som bliver presset til det yderste!! Jeg satte en ledning med en 10V spændingsregulator på Volcanoen som jeg fik foræret af min forhandler (disse ledninger kommer nemlig sammen med en Silverado køler) og nu er temperaturen sølle 50 grader fuldt belastet (46 grader i tomgang) og blæseren nynner afsted med kun 2000-2400 omdr./min. FLOT!

Så måske har den enorme køleprofil med kobberbund en effekt eftersom den stadig er SÅ effektiv med den sagte brise fra den langsomt kørende blæser nu kan levere!

FLOT, billigt og lydløst.....

-Challenger
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 17:20 #3
Jeg har også haft den.

Havde en Volcano 6cu før og troede/håbede at jeg ville få en bedre køling med Volcano 7.

Den er smart ikraft af dens \"intelligens\" men jeg synes dog ikke den er synderlig støjsvag uanset om den kører med min. eller max. rpm\'s.
Køleevnen var den samme som med min Volcano 6cu.

Så tag hellere at køb en ordentlig low noise køler som ex. NC Silverado - også selv om den er noget dyrer.