Avatar billede gavehaaftet Nybegynder
11. december 2001 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Win 98 SE vs. Win XP

Hej

Jeg har en Compaq PC, da jeg købte den fik jeg sådan en Quick-Restore CD med, som skulle slette alle de programmer som man selv har installeret efter man har købt computeren, også installere Win 98 SE igen. Det virkede da også meget findt da jeg prøvede det idag, men hvis jeg installere Win XP og sletter Win 98 SE og så kommer Quick-Restore CD\'en i PC\'en igen, bliver Win 98 SE så installeret igen? Eller skal jeg så til at skaffe en Win 98 CD?
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 22:52 #1
og så kommer Quick-Restore CD\'en i PC\'en igen, bliver Win 98 SE så installeret igen?

Ja
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2001 - 22:52 #2
win98 bliver installeret igen hvis du bruger din win98-restore cd.
Hvorfor vil du købe en win98 CD?
Avatar billede popsy Novice
11. december 2001 - 22:53 #3
Din 98 skulle blive gendannet med restore cd\'en. Men jeg er lidt i tvivl om om du overhovedet kan fylde xp i den, på ibm\'s aptiva modeller, kan man kun fylde i fra deres egen restore disc, og man skal i tilfælde af opgradering, ud og købe sig aptiva opdateringen af windows!

popsy
Avatar billede rebecca Novice
11. december 2001 - 22:53 #4
Ja det vil jeg tro.
Mvh.Rebecca
Avatar billede prodic Mester
11. december 2001 - 22:54 #5
Hvis Compaq-Cd\'erne er som i gamle dage, så overskriver de alt.
Det vil sige, at den også vil overskrive XP hvis du har det installeret.
Dog er jeg itvivl om hvad der ville ske hvis du lavede dine drev om til NTFS og ikke Fat16/32 som 96/98 normalt kører med.
Avatar billede gavehaaftet Nybegynder
11. december 2001 - 22:57 #6
Tak alle sammen :)

John Stiger : Det havde jeg skam heller ikke tænkt mig, ville bare gerne vide det :)

Popsy : Jo det vil komme til at virke selvom det er en Squmpaq, har kontaktet dem via Email...