Avatar billede nisse10 Nybegynder
03. april 2000 - 23:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Drivers error '80004005'

hvad er der galt
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] '(unknown)' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

/db.inc, line 21

her min line 21
Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Avatar billede bocker Nybegynder
03. april 2000 - 23:23 #1
nej det er ikke linje 21.

Jeg tror linje 21 er dbc.Open, Det er fordi den ikke kan finde den fil, som du brøver at åbne...det kan du jo også se den skriver :)
Avatar billede nisse10 Nybegynder
03. april 2000 - 23:59 #2
jeg var måske lidt hurtig med at afvise dit svar bockerdbc.
dbc.open strConn
strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=min sti.mdb"
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
04. april 2000 - 00:00 #3
Undersøg om du har skriverettigheder til den. Fejl der ender på 4005 er ofte en eller anden form for Access Denied. Skriverettighederne er naturligvis i NTFS og måske også gennem IIS?
Avatar billede nisse10 Nybegynder
04. april 2000 - 00:01 #4
det skulle da vær rigtigt nok ikk!
Avatar billede nisse10 Nybegynder
04. april 2000 - 00:03 #5
til baunsgaard
jeg har Skriverettighederne
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
04. april 2000 - 00:04 #6
Prøv at angive en fuld sti til din db. Evt. vha. Server.MapPath
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
04. april 2000 - 00:24 #7
Fra MS KB Q183060

Error Message
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' [Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] '(unknown)' isn't a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

Cause
The path being read by the Web server is not a valid path. This most commonly happens when the Global.asa file is being used and the connection string was created on a different computer than the Web server. If the path is a mapped drive letter, it is probably only valid for the client computer that created the connection string.

Se måske også Q167452
Avatar billede bocker Nybegynder
04. april 2000 - 01:05 #8
det er fordi han ikke har angivet sin sti rigtigt.

Prøv

dbc.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")

Hvis den er i andre mapper kan det være:

dbc.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/mappe/database.mdb")
dbc.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../database.mdb")

nøjagtig ligesom billeder :)

Men jeg kan se du bruger en include fil, hvor du åbner din database, det kan godt være problemet. Hvis nu du har flere mapper, så angiver den stadig forkert sted til databasen, men prøv det jeg skrev med Server.MapPath....!
Avatar billede bocker Nybegynder
04. april 2000 - 12:39 #9
prøv lige at skriv din DBQ ud, så vi kan se den...
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
10. april 2000 - 01:04 #10
send detlige på mail til mig