Avatar billede nicce Nybegynder
11. december 2001 - 18:07 Der er 5 kommentarer

opdatere record

hejsa her er min kode, jeg kan ikke få den til at opdatere den record som jeg vælger.?

<% language = vbscript %>
<% Response.Buffer = True %>

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 5.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<table>
  <td valign=\"top\" width=\"340\" colspan=\"2\">
              <p align=\"center\"><font color=\"#000000\" face=\"Tahoma\" size=\"4\">Beboer:</font>
                  <form>
                  <select size=\"1\" name=\"beboer\">
                  <option value=\"Erik\">Erik i nr. 1</option>
                  <option value=\"Kim\">Kim i nr. 2</option>
                  <option value=\"Jens\">Jens i nr. 3</option>
                  <option value=\"Oda\">Oda i nr. 4</option>
                  <option value=\"Peter\">Peter i nr. 5</option>
                  <option value=\"John\">John i nr. 6</option>
                  <option value=\"Inge\">Inge i nr. 7</option>
                  <option value=\"Gerda\">Gerda i nr. 8</option>
                  <option value=\"Omar\">Omar i nr. 9</option>
                  <option value=\"Henry\">Henry i nr. 10</option>
                  <option value=\"Aksel\">Aksel i nr. 11</option>
                  <option value=\"Gregers\">Gregers i nr. 12</option>
                  <option value=\"Christian\">Christian i nr. 12</option>
                  <option value=\"Polle\">Polle i nr. 13</option>
                  <option value=\"Palle\">Palle i nr. 14</option>
                  <option value=\"Ruth\">Ruth i nr. 15</option>
                  <option value=\"Gertrud\">Gertrud i nr. 16</option>
                  <option value=\"Conni\">Conni i nr. 17</option>
                  <option value=\"Henrik\">Henrik i nr. 18</option>
                  <option value=\"Michael\">Michael i nr. 19</option>
                  <option value=\"Nicolaj\">Nicolaj i nr. 20</option>
                  <option value=\"Erik\">Webmaster</option>
                  </select><input type=\"submit\" value=\"OK\">
              </form>

              <table><tr>
        <%
        if Request.QueryString(\"beboer\") <> \"\" then
        brugernavn = Request.QueryString(\"beboer\")

        Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
        Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"dber/kalender.mdb\")
        strSQL = \"SELECT * From beboer WHERE Brugernavn=\'\"& brugernavn & \"\'\"
        set Rs = Conn.execute(strSQL)
        response.write brugernavn
        %>

        </td>
        </tr>
        <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <p align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Tahoma\" color=\"#000000\">Navn:
              </font></p>
              </td>
              <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"navn\")%>\"></font>
            </td>
          </tr>
        <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Email:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"Email\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"Email\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Brugernavn:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"Brugernavn\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"Brugernavn\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Husnummer:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"husnummer\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"husnummer\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Password:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"password\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"password\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Adresse:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"adresse\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"adresse\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Postnr</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"postnr\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"postnr\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Fødselsår:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"fodselsaar\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"fodselsaar\")%>\"></font>
            </td>
        </tr>
  <tr>
            <td valign=\"top\" width=\"170\" align=\"center\">
              <font size=\"2\" face=\"Tahoma\">Billed:</font>
            </td>
            <td valign=\"top\" width=\"170\">
              <font size=\"2\"
            face=\"Tahoma\">
              <input type=\"text\" name=\"billed\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"billed\")%>\">
            </td>
        </tr>
            <td colspan=\"2\">
    <p align=\"center\"><font color=\"#000000\" face=\"Tahoma\">

    </table>
<a href=\"adminbeboer3_nick.asp?mode=ret\">Opdater Databasen</a><br>

<% if request(\"mode\") = \"ret\" then

        Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
        Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"dber/kalender.mdb\")
        strSQL = \"SELECT * From beboer WHERE Brugernavn=\'\"& brugernavn & \"\'\"
        set RS = conn.execute( strSQL )

        Navn = Request(\"Navn\")
        Email = Request(\"Email\")
        Brugernavn = Request(\"Brugernavn\")
        husnummer = Request(\"husnummer\")
        password = Request(\"password\")
        adresse = Request(\"adresse\")
        postnr = Request(\"postnr\")
        fodselsaar = Request(\"fodselsaar\")
        billed = Request(\"billed\")

        Set Opdater = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
        Opdater.Open SQL, Conn, 1, 3
        Opdater(\"Navn\") = Navn
        Opdater(\"Email\") = Email
        Opdater(\"Brugernavn\") = Brugernavn
        Opdater(\"husnummer\") = husnummer
        Opdater(\"password\") = password
        Opdater(\"postnr\") = postnr
        Opdater(\"fodselsaar\") = fodselsaar
        Opdater(\"billed\") = billed
        Opdater.Update

                objRS.Close
                objConn.Close
                Set objRS = Nothing
                Set objConn = Nothing
        response.write (\"Opdateret\")

        End If
        %>

      <% else
      response.write (\"Vælg den person du vil opdatere, og klik ok!\")
      end if
  %>

</body>

</html>
Avatar billede nicce Nybegynder
11. december 2001 - 19:18 #1
jeg har lige opdateret koden lidt:
nu skriver den denne fejl:
Error Type:
ADODB.Recordset (0x800A0BB9)
Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/seniornet/adminbeboer3_nick.asp, line 88

<% language = vbscript %>
<% Response.Buffer = True %>

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 5.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>OPDATER DATABASE</title>
</head>

<body>

<table>
  <td valign=\"top\" width=\"340\" colspan=\"2\">
              <p align=\"center\"><font color=\"#000000\" face=\"Tahoma\" size=\"4\">Beboer:</font>
                  <form>
                  <select size=\"1\" name=\"beboer\">
                  <option value=\"Erik\">Erik i nr. 1</option>
                  <option value=\"Kim\">Kim i nr. 2</option>
                  <option value=\"Jens\">Jens i nr. 3</option>
                  <option value=\"Oda\">Oda i nr. 4</option>
                  <option value=\"Peter\">Peter i nr. 5</option>
                  <option value=\"John\">John i nr. 6</option>
                  <option value=\"Inge\">Inge i nr. 7</option>
                  <option value=\"Gerda\">Gerda i nr. 8</option>
                  <option value=\"Omar\">Omar i nr. 9</option>
                  <option value=\"Henry\">Henry i nr. 10</option>
                  <option value=\"Aksel\">Aksel i nr. 11</option>
                  <option value=\"Gregers\">Gregers i nr. 12</option>
                  <option value=\"Christian\">Christian i nr. 12</option>
                  <option value=\"Polle\">Polle i nr. 13</option>
                  <option value=\"Palle\">Palle i nr. 14</option>
                  <option value=\"Ruth\">Ruth i nr. 15</option>
                  <option value=\"Gertrud\">Gertrud i nr. 16</option>
                  <option value=\"Conni\">Conni i nr. 17</option>
                  <option value=\"Henrik\">Henrik i nr. 18</option>
                  <option value=\"Michael\">Michael i nr. 19</option>
                  <option value=\"Nicolaj\">Nicolaj i nr. 20</option>
                  <option value=\"Erik\">Webmaster</option>
                  </select><input type=\"submit\" value=\"OK\">
              </form><table><tr>
        <%
        if Request.QueryString(\"beboer\") <> \"\" then
        brugernavn = Request.QueryString(\"beboer\")
        Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
        Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"dber/kalender.mdb\")
        strSQL = \"SELECT * From beboer WHERE Brugernavn=\'\"& brugernavn & \"\'\"
        set Rs = Conn.execute(strSQL)
        response.write brugernavn
        %>

        </td></tr>
        <form method=\"post\" action=\"adminbeboer3_nick.asp?mode=ret\">
              <input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"navn\")%>\">
              <input type=\"text\" name=\"Email\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"Email\")%>\">
              <input type=\"text\" name=\"Brugernavn\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"Brugernavn\")%>\"></font>
              <input type=\"text\" name=\"husnummer\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"husnummer\")%>\"></font>
              <input type=\"text\" name=\"password\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"password\")%>\"></font>
              <input type=\"text\" name=\"adresse\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"adresse\")%>\"></font>
              <input type=\"text\" name=\"postnr\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"postnr\")%>\"></font>
              <input type=\"text\" name=\"fodselsaar\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"fodselsaar\")%>\"></font>
              <input type=\"text\" name=\"billed\" size=\"30\" value=\"<%=Rs(\"billed\")%>\">
              <input type=\"Submit\" value=\"opdater\">
      </form>
    <% End If %>

<% if request(\"mode\") = \"ret\" then

        Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
        Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"dber/kalender.mdb\")
        strSQL = \"SELECT * From beboer WHERE Brugernavn=\'\"& brugernavn & \"\'\"
        set RS = conn.execute( strSQL )

        Navn = Request.form(\"Navn\")
        Email = Request.form(\"Email\")
        Brugernavn = Request.form(\"Brugernavn\")
        husnummer = Request.form(\"husnummer\")
        password = Request.form(\"password\")
        adresse = Request.form(\"adresse\")
        postnr = Request.form(\"postnr\")
        fodselsaar = Request.form(\"fodselsaar\")
        billed = Request.form(\"billed\")

        Set Opdater = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
        Opdater.Open SQL, Conn, 1, 3
        Opdater(\"Navn\") = Navn
        Opdater(\"Email\") = Email
        Opdater(\"Brugernavn\") = Brugernavn
        Opdater(\"husnummer\") = husnummer
        Opdater(\"password\") = password
        Opdater(\"postnr\") = postnr
        Opdater(\"fodselsaar\") = fodselsaar
        Opdater(\"billed\") = billed
        Opdater.Update

        objRS.Close
        objConn.Close
        Set objRS = Nothing
        Set objConn = Nothing
        response.write (\"Opdateret\")

        End If
        %>

</body>

</html>
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
11. december 2001 - 19:30 #2
Mangler du ikke i din form at skrive Action=\"action.asp\" og Method=\"post/get\" ??

Prøv lige at lave det om! Jeg ved godt at den side hvor formen skal submittes til er den samme som den hvor formen er, men skriv bare action=\"side.asp\"

/Snuseren
Avatar billede nicce Nybegynder
11. december 2001 - 20:35 #3
jeg tror ikke det er det snuseren :-(
det er en eller anden konflikt..?? jeg er ved at gå amok over det her L... :-(
Avatar billede nicce Nybegynder
11. december 2001 - 20:36 #4
det plejer da ikke at tage så lang tid at få noget hjælp her????????
Avatar billede nicce Nybegynder
11. december 2001 - 22:41 #5
har fået det til at virke