Avatar billede haastrup Novice
11. december 2001 - 17:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet forbindelse med win98 SE

Hejsa,

Jeg har nogle problemer med installering af deling af internet forbindelse.

De filer der ledes efter på min win98SE CD kan bare ikke findes, og de ligger ikke på mit system i forvejen.

Det er tale om følgende filer:
icsapi32.dll
icsconfg.dll
icsclsetexe.dll
icsmgr.exe
icssetup.exe
icshare.vxd
icsharep.vxd
icsrm.txt
icshare.cat

Der kan selvfølgelig være flere, men de ovenstående er dem der bliver spurgt efter når jeg gentagne gange kriver ignorer fil (da jeg ikke kan lokalisere dem)

Håber der er nogen af jer der kender et sted hvor jeg evt kan downloade disse filer.

På forhånd tak og med venlig hilsen
Haastrup
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 18:00 #1
Hvor på din CD skriver den at den ikke kan finde filerne ???
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 18:19 #2
Jeg kan godt forstå din problematik,  da de filer du leder efter heller ikke findes på min win 98SE CD, men kan du ikke bare bruge et andet program til deling af inet forbindelse, Win Route er let at benytte og konfigurere
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 18:56 #3
Det er fordi filerne ligger pakket, når man så installerer bliver filerne pakket ud. Derfor kan man ikke søge efter filerne på cden !!!
Avatar billede halifax Nybegynder
12. december 2001 - 00:37 #4
Læs om ICS - Internet Connection Sharing - i 98SE her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Avatar billede haastrup Novice
12. december 2001 - 08:38 #5
Det der sådan set er problemet er at jeg lige har fået installeret StofaNet her hvor jeg bor. Det er en lækker hurtig forbindelse, men jeg kan ikke have begge mine maskiner på samtidig. Når jeg logger på med maskine nr. 2 smider den den første af og vice versa.

Jeg fik at vide at jeg skulle prøve med internetshare, men kunne ikke lige få det til at virke.

Det ka sq godt være jeg bare reinstallerer win98, der er nok lidt for mange småting jeg har installeret i tidens løb som har fu**et lidt med mit OS.

Tak for hjælpen til Jakob og Halifax, og sikke dog en gang mundævl fra r. hegaard
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
12. december 2001 - 15:08 #6
haastrup, det er ikke helt ævl hegaard siger, noget ligger som cab-filer der ved ved udpakning danner driverfiler af forskellig slags.
Men du fil ikke en cd/disk med drivere fra Stofanet? eller har du hørt dem af om de har noget til det?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. december 2001 - 15:31 #7
haastrup - Du har lukket spørgsmålet - uden at få det til at virke? - ved at akceptere svar fra jakob_eg, og han svarer dig endda forkert ved at sige, at filerne ikke er på98SE cd-dom\'en!
Det er de, og ved at følge det link, jeg gav til Duelund\'s side, finder du ud af hvor og hvordan ICS installeres og bruges. Men det afviste du jo. Hvorfor egentlig.

Når spm. er lukket bliver du nok nødt til at oprette et nyt for at få yderligere hjælp og svar. Bl. a. bør du oplyse om, hvordan dit interne netværk er sat op.

Avatar billede haastrup Novice
12. december 2001 - 17:31 #8
Ok, lige en sidste kommentar fra mig som i sin tid stillede spærgsmålet.
1: Dette var mit første spørgsmål og derfor var jeg ikke sikker på resultatet da jeg accepterede jacob_eg\'s svar, som kom før dit halifax.

2: Ja, halifax, det er dig som har fået mig videre i tekten om man så må sige og det var egentlig dig der skulle have haft pointene, men du blev afvist automatisk da jeg accepterede jacob_eg\'s svar, det var ikke noget jeg gjorde manuelt. Det jeg accepterede jacob\'s svar på var på grundlag af at han gav mig en ide ang. wingate og deslige programmer
3: Grunden til at jeg mente at hegaard\'s svar var ævl var at han til at starte med siger \"hvor på din cd skriver den at den ikke kan finde filerne\" hvilket jeg tolker som at han dizzer mig (når jeg nu sidder her igen kan jeg da godt se HVAD han mener, så hermed en undskyldning til hegaard).
4: håber ikke jeg har trådt nogle af jer over fusserne, det var ikke min intention.
5: Jeg prøver at stille et mere dybdeborende spørgsmål igen.

Tak for hjælpen og venlig hilsen
Haastrup
PS: Jeg afmelder mit \"abonnement\" på dette spørgsmål nu 8-)