Avatar billede infected_user Nybegynder
11. december 2001 - 16:44 Der er 6 kommentarer

søger net kommandoer

Hejsa alle i totalt seje eksperter...

Jeg syntes det er fedt at i hjælper, så meget som i gør!

nåmen jeg kunne godt tænke mig at lave en masse programmer til nettet... (fx. sende beskeder til ip\'er, sende mails og så videre og så videre)

Kender i nogle jeg kan bruge i anledning af internet (HELST i C\"++\")!!!!!!!

eller hvor jeg kan finde nogle?!

MANGE TUSIND TAK PÅ FORHÅND!!! Sætter virkelig pris på jeres hjælp!

/Peter
Avatar billede infected_user Nybegynder
11. december 2001 - 16:45 #1
ups glemte helt at skrive at det var kommandoer/ funktioner jeg skulle bruge ;0)
Avatar billede infected_user Nybegynder
11. december 2001 - 17:08 #2
Eller bare nogle eksempler... For jeg er på bar bund når det kommer til at skulle bruge c++ og nettet sammen!
Avatar billede alvion Nybegynder
11. december 2001 - 22:08 #3
Tag et kig på www.codeguru.com der finder du rigtig meget rigtig god sovs
Avatar billede alvion Nybegynder
11. december 2001 - 22:10 #4
Tag et kig på Winsock dokumentationen på

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winsock/apistart_9g1e.asp?frame=true

Winsock er Windows\' implementering af sockets. Sockets er måden at kommunikere på netværk
Avatar billede alvion Nybegynder
11. december 2001 - 22:11 #5
Skulle der lige ha\' været et svar der...
Avatar billede rasmusneckelmann Nybegynder
16. december 2001 - 17:28 #6
>>\"ups glemte helt at skrive at det var kommandoer/ funktioner jeg skulle bruge ;0)\"

hehe hvis du tror at der findes funktioner som \"SendEmail\", \"SendTingTilIP\" etc så må jeg desværre skuffe dig... :) det er en smule mere kompliceret. Som alvion siger skal du først sætte dig ind i Winsock (hvis det altså er Windows du vil programmere til), og derefter kan du lære nogle protokoller (POP3, HTTP, FTP, SMTP etc etc)