Avatar billede jespersen Nybegynder
11. december 2001 - 16:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdater frame, men kun....

Hejsa!
Jeg har en side, der indeholder dette i en onLoad. parent.frames[3].location = \'ref_menu.asp\'. Når siden loader, skifter den altså indholdet i en frame. Hvordan gør jeg lige, så den tjekker om den frame den skal skifte er den rigtige - så skal den jo ikke skiftes! Lidt kryptisk ... kan det forståes ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 16:21 #1
Ja!

<script>
function skiftFrame(url,fra) {
if (fra.location.href.indexOf(url) == -1) fra.location.href = url;
}
</script>

<body onLoad=\"skiftFrame(\'ref_menu.asp\',parent.frames[3]);\">
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 16:21 #2
øøh.. nej?
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 16:21 #3
*GG*
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 16:24 #4
Det ovenstående check er selvfølgelig ikke <i>helt</i> sikkert, pga. at den kun tjekker om den angivne relative url indgår i framen\'s url.
Det sikreste ville være følgende, men så skal du jo angive en hel url:

<script>
function skiftFrame(url,fra) {
if (fra.location.href == url) fra.location.href = url;
}
</script>

Og:

<body onLoad=\"skiftFrame(\'http://www.ditdomaene.dk/mappe/ref_menu.asp\',parent.frames[3]);\">
Avatar billede jespersen Nybegynder
11. december 2001 - 16:28 #5
phoenixv: Lige præcis! Tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 16:30 #6
Så lidt!
Avatar billede jespersen Nybegynder
11. december 2001 - 16:30 #7
phoenixv: Dit første forslag kan fint bruges. Det drejer sig om ganske få filnavne, og vidt forskellige filnavne.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 16:45 #8
OK!
Men det kunne jo tænkes, at framens url var noget i stil med \"http://www.tyve-domaenet.dk/stjaalne_sider/loadStolenPage.asp?url=ref_menu.asp\"
Det kunne fx være i forbindelse med en reklame-frame eller noget i den stil.

Men godt du kan bruge det! :)