Avatar billede baremig Nybegynder
11. december 2001 - 13:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mobo vs. CPU

Jeg har et Soltek SL-75DRV2 Motherboard og jeg er blevet tilbudt en billig Athlon Palmino XP 1600plus 1,4 Ghz processor.

Er der nogen der kan fortælle mig om motherboardet understøtter denne processor......?????
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. december 2001 - 13:49 #1
Det gør det.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. december 2001 - 13:52 #2
Ville finde noget dokumentation men Solteks side fungerer ikke lige nu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2001 - 13:55 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2001 - 13:57 #4
kludedukken > Sorry, jeg skulle ind under download hos Soltek, den virkede heller ikke ;o(
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. december 2001 - 14:04 #5
retaxes > JA, noget af det virkede også formig :o)

baremig > SL-75DRV understøtter hvilket fremgår af dette : http://www.soltek.de/English/faq/75DRV.htm (XP\'eren er baseret på \"palomino\" kernen)

SL-75DRV2 er med det nyere KT266A chipset og understøtter derfor også XP processoren, var bare ikke muligt at hente dokumentation på dette lige nu.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. december 2001 - 14:05 #6
Avatar billede baremig Nybegynder
11. december 2001 - 14:13 #7
Jeg har.....

Et Soltek SL-75DRV2 Motherboard,
En Athlon Palmino XP 1600+ 1,4 Ghz processor,
2 x 512 MB SD-DDR PC2100 fra PQI,
Et Matrox G550 32MB DUAL VGA card
I et 300 W cabinet

Når jeg tænder computeren sker der ikke en skide....? Kølerne begynder at kører, men skærmen forbliver sort, og ikke engang BIOS\'en indlæses???

Er der nogen der har et godt bud???
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. december 2001 - 14:16 #8
Er du sikker på at den der billige XP processor fungerer ?
Er der problemer når den anden processor er sat i ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2001 - 14:23 #9
Har du prøvet at pille batteriet ud et øjeblik for at resætte den?

Er der lys i lamperne?
Avatar billede baremig Nybegynder
11. december 2001 - 14:29 #10
nej jeg er ikke sikker på at min processor virker.

jeg har ikke resættet den endnu, men der er lys i alle lamper.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2001 - 14:40 #11
Det ku\' værre at en resetting hjalp, prøv det
Avatar billede baremig Nybegynder
11. december 2001 - 17:15 #12
motherboardet understøtter ikke processoren, det hele virker med en anden processor.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
11. december 2001 - 17:28 #13
baremig > Så er det sq da fordi processoren er død.

Du skal da ikke komme og sige at bundkortet ikke understøtter processoren når det fremgår af Solteks egen side !!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2001 - 19:12 #14
baremig>> du er en nød, hvorfor springer du i målet?