Avatar billede hagge Nybegynder
10. december 2001 - 22:21 Der er 5 kommentarer

Gode bøger

Er der nogen derude der kan anbefale nogle gode bøger om PHP? Det ville være rart med noget interresant læsestof når man en gang imellem bliver nødsaget til at slukke sin computer. Bogen må også gerne omhandle brug af MySQL.

Nu har jeg skrevet PHP et stykke tid, så begynder er jeg ikke mere.

Jeg har set bøger som Core PHP programming, Proffional PHP programming, og The PHP bible, her på nettet, men min lokale boghandler havde ingen af dem, så jeg kan ikke rigtig se om de virker gode så derfor håber jeg at kunne få et godt råd inden jeg køber en! :) Og forresten, er der nogle bøger oversat til dansk? (Skal sandsynligvis have dem på engelsk anyways, men er bare nysgerrig).
Avatar billede waldowolf Nybegynder
10. december 2001 - 22:24 #1
Et tip.
Find bogen på www.globe.dk www.idgforlag.dk whatever.

Og bestil den så igennnem www.bibliotek.dk for at se om det er noget for dig ;)

Mvh - Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 22:28 #2
Siden du allerede er rimelig til php vil jeg mene at din første prioritet ikke ar at læse en php-bog, men at lære engelsk.
så læs en engelsk php bog så du bliver bedre til begge dele. (husk at have ordboge ved hånden).
Avatar billede hagge Nybegynder
10. december 2001 - 22:30 #3
Professional PHP Programming er nok en lidt for stor bid. Den streger vi lige i første omgang :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 22:34 #4
The PHP Bible er god at slå op i. Det er nok den jeg ville foretrække.
Avatar billede binderup Nybegynder
11. december 2001 - 09:25 #5
PHP and MySQL webdevelopment er en god bog der giver en projektorienteret tilgang til PHP og MySQL.

Bogen beskriver også hvad der er god programmeringsskik, så er man ny til at programmere så hjælper den en på rette vej til at strukturerer programmer/scripts på en fornuftig måde.

Link: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0672317842/qid%3D1008059091/202-7876587-5991856