Avatar billede rasmuss Nybegynder
10. december 2001 - 20:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gem/åben filer fra internettet!

Hej.

Jeg vil gerne kunne følgende:

Gemme en fil på f.eks: www.etellerandet.dk/filen.txt
Bagefter vil jeg så kunne åbne den igen:

open www.etellerandet.dk/filen.txt for input as #1

Selvfølgelig ikke med denne kode!!

Hvordan gør man??
Avatar billede djm33 Nybegynder
10. december 2001 - 20:14 #1
prøv noget i stil af denne kode, husk blot at ændre filerne til at være dem du skal bruge:

Private Type TGUID
  Data1 As Long
  Data2 As Integer
  Data3 As Integer
  Data4(0 To 7) As Byte
End Type

Private Declare Function OleLoadPicturePath Lib \"oleaut32.dll\" (ByVal _
                szURLorPath As Long, ByVal punkCaller As Long, ByVal _
                dwReserved As Long, ByVal clrReserved As OLE_COLOR, ByRef _
                riid As TGUID, ByRef ppvRet As IPicture) As Long

Public Function LoadPicture(ByVal strFileName As String) As Picture
Dim IID  As TGUID

  With IID
    .Data1 = &H7BF80980
    .Data2 = &HBF32
    .Data3 = &H101A
    .Data4(0) = &H8B
    .Data4(1) = &HBB
    .Data4(2) = &H0
    .Data4(3) = &HAA
    .Data4(4) = &H0
    .Data4(5) = &H30
    .Data4(6) = &HC
    .Data4(7) = &HAB
  End With

On Error GoTo ERR_LINE
  OleLoadPicturePath StrPtr(strFileName), 0&, 0&, 0&, IID, LoadPicture
Exit Function
ERR_LINE:
  Set LoadPicture = VB.LoadPicture(strFileName)
End Function

Private Sub Form_Load()
  Set Me.Picture = LoadPicture(\"http://www.eksperten.dk/images/elogo.gif\")
End Sub

Avatar billede sjh Nybegynder
10. december 2001 - 22:20 #2
du kan bruge \"URLDownloadToFile\" til at hente din fil.

Private Declare Function URLDownloadToFile Lib \"urlmon\" Alias _
        \"URLDownloadToFileA\" (ByVal pCaller As Long, ByVal _
        szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal _
        dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long

Public Function DownloadFile(URL As String, LocalFilename As String)
  URLDownloadToFile 0, URL, LocalFilename, 0, 0
End Function

Private Sub Form_Load()
  DownloadFile \"http://www.etellerandet.dk/filen.txt\", \"c:\\filen.txt\"
End Sub
Avatar billede rasmuss Nybegynder
11. december 2001 - 09:56 #3
Det ser meget rigtigt ud, men jeg kan ikke teste det før i aften.

Det jeg skal bruge det til er faktisk at lave en chat!
Avatar billede djm33 Nybegynder
11. december 2001 - 19:50 #4
hvis du skal bruge det til pjat... øøhhh chat... så lav det med en fast winsock forbindelse... det er meget bedre og sikre...
Avatar billede rasmuss Nybegynder
11. december 2001 - 20:12 #5
Hvordan gemmer man filen??
Avatar billede djm33 Nybegynder
11. december 2001 - 20:20 #6
funk.. det er et godt spørgsmål.. jeg det er ikke nødvendigt hvis du bruger winsock... jeg har et chat program jeg selv har lavet der kører over ws. Hvis du har et sted jeg kan uploade det... så kan jeg uploade det...
Avatar billede rasmuss Nybegynder
14. december 2001 - 09:22 #7
Okay så send det til:

rasmuss.jubiimail.dk

, men det skal gemme filerne på hjemmesiden!!

> Magic Star <
Avatar billede djm33 Nybegynder
15. december 2001 - 09:46 #8
OK!!!
Avatar billede rasmuss Nybegynder
04. januar 2002 - 11:03 #9
Undskyld mig alle sammen jeg har været væk fra internettet i meget lang tid, men nu tjekker jeg min mail!.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2002 - 15:31 #10