Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 15:45 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

formmail

Hvordan laver man sådan at alle variabler der passes fra en form, skrives sådfan her:

navn = jens hansen
adr = jensensvej 5
postnr = 9999

altså som en formmail?
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 15:46 #1
sådfan=sådan
Avatar billede 4u2x Nybegynder
10. december 2001 - 15:48 #2
forstår ikke helt spørgsmålet?

Hvad skal man bruge:

navn = jens hansen
adr = jensensvej 5
postnr = 9999

til?
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 15:50 #3
Ligesom en formmail.
Alle de variabler der skrives i en formular, udskrives i formen:

variabelnavn=værdi
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 15:51 #4
se evt. www.php.net/mail for at benytte mail()-funktionen og se www.html.dk/dokumentation/html4/tags/form for at lave en form :)
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 15:55 #5
nejnejnej!

DEN SKAL TAGE alle http_post_vars i en while løkke, og spytte dem alle ud

\"variabel=værdi<BR>\"

ligesom når en formmail mailer alle variable til en email
Avatar billede 4u2x Nybegynder
10. december 2001 - 15:59 #6
Her er min Formmail, lavet i ren PHP:

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<title></title>
</head>

<body>
<?
if ($send){
$modetager = \"din@mail.dk\";
mail($modetager, \"$title\", \"$navn skriver:\\n$besked\\n\\nDenne besked blev sendt fra http://www.din-adresse.dk\", \"Sendt Fra: $afsender\");
echo \"Beskeden er sendt!\";
}
else{
?>

<form action=\'<? PHP_SELF ?>\'>
  <table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr valign=\"middle\">
      <td width=\"110\"><span class=\"brod\">Navn</span></td>
      <td height=\"33\" width=\"325\">
        <input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"20\">
      </td>
    </tr>
    <tr valign=\"middle\">
      <td width=\"110\"><span class=\"brod\">E-mail</span></td>
      <td height=\"33\" width=\"325\">
        <input type=\"text\" name=\"afsender\" size=\"20\">
      </td>
    </tr>
    <tr valign=\"top\">
      <td valign=\"middle\" width=\"110\"><span class=\"brod\">Emne</span></td>
      <td valign=\"middle\" height=\"33\" width=\"325\">
        <select size=\"1\" name=\"title\">
          <option selected>Vælg</option>
          <option value=\"Forslag\">Forslag</option>
          <option value=\"Klage\">Klage</option>
          <option value=\"Rapporter fejl\">Rapporter fejl</option>
          <option value=\"Samarbejde\">Samarbejde</option>
      <option value=\"Web-design\">Web-design</option>
          <option value=\"Andet\">Andet</option>
        </select>    Andet: <input type=\"text\" name=\"emne\" size=\"20\">
      </td>
    </tr>
    <tr valign=\"middle\">

      <td valign=\"top\" width=\"110\"><span class=\"brod\">Besked:</span></td>
      <td valign=\"top\" width=\"325\">
      <textarea name=\"besked\" cols=\"40\" rows=\"6\"></textarea><input type=\"submit\" border=\"0\" name=\"send\" width=\"53\" height=\"23\" value=\"send\" alt=\"send\">&nbsp;<input type=\"reset\" value=\"Annuller\" name=\"B2\">
      </td>

      </table>
</form>
<?
}

?>
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:00 #7
for ($i=1; $i<=count($array); $i++) {
        echo \"$array[$i] = $$array[$i]<br>\";
}
- du stopper så alle dine variabler ned i $array ...
???
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:01 #8
Nej! - den skal naturligvis starte med 0 da 0 jo er id\'en for det første element i et array :)
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 16:14 #9
gimmy>hvodden skal koden så se ud????

  for ($i=1; $i<=count($array); $i++) {
        echo \"$array[$i] = $$array[$i]<br>\";
}
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:18 #10
Det var et spørgsmål fordi jeg er lidt på bar bund mht. til at forstå dit spørgsmål.

Skal du bare lave en almindelig formmail? - eller hvad er det du har gang i?
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 16:21 #11
alm. formmail.
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:25 #12
nop såda

for ($i=0; $i<=count($array); $i++) {
        echo \"$array[$i] = $$array[$i]<br>\";
}
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:27 #13
php_teddy: og det var ikke ca. hvad jeg skrev???
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 16:28 #14
tak.
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:28 #15
Jammen så kigger du da - som jeg tidligere skrev - bare på www.php.net/mail for at se hvordan du laver dit PHP-script og på www.html.dk/dokumentation/html4/tags/form for at se hvordan du laver selve form\'en :)
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:30 #16
gimmy JO .... bare med $i = 0... din var = 1
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:31 #17
Hvad sat.. er det for noget fusk???

Det eneste der er forskel mellem php_teddy og mit bidrag er at han har rettet 1 til 0 - hvilket jeg også skrev!!!

Hvad går der galt? - det jeg svarer på pr. 10/12 2001 16:00:21 besvarer ikke det du giver udtryk for at du ønsker (pr. 10/12 2001 16:21:34)!

Ellers vil jeg godt høre php_teddy\'s kommentar til denne her sag!
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:32 #18
php_teddy: OG DET SKREV JEG AT HAN SKULLE RETTE!
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:33 #19
gimmy... --> Du må da gerne få de 15 point hvis du vil... jeg indrømmer gerne jeg bare rettede dit script...
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:34 #20
php_teddy: kan du overhovedet forklare \"din\" kode???
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:34 #21
php_teddy: jeg vil gerne høre dig fortolke MED DINE EGNE ORD hvad din kode gør!
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:35 #22
Jep men som du ser...
så bliver han ved med at tro...

gimmy>hvodden skal koden så se ud????

  for ($i=1; $i<=count($array); $i++) {
        echo \"$array[$i] = $$array[$i]<br>\";

så retter jeg det for ham...
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:36 #23
php_teddy: og derfor laver du det som et svar?
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:37 #24
for ($i=1; $i<=count($array); $i++) {
        echo \"$array[$i] = $$array[$i]<br>\";

ja da... hvis $i <= end $array skal den køre en lykke og pluse $i med 1 indtil $ er > end $array

Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:38 #25
fordi jeg svare ham jo på at NEJ koden skal ikke se sådan ud... den skulle se ud på en anden måde
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:41 #26
Og derfor mener du at du kan tilkomme nogle point?

Må jeg høre dig forklare hvad din kode gør? - for du skal vel kunne stå inde for hvad du skriver? - ellers kunne du jo have nøjedes med at minde ham om at han skulle ændre 1 til 0!

davidleonard: Jeg kunne godt tænke mig at få dig ind i sagen her! - hvorfor accepterede du php_teddy\'s svar? - har det hjulpet dig???
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:43 #27
count($array) - hvad betyder det?
Hvad skriver den echo-linje?
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:44 #28
Høre nu her.... Du kan heller ikke til en prøve sige 2+2 = 5 minus 1 vel ??? jeg siger bare 2+2 = 4.... så jeg får ret... men jeg kan se du har brugt meget tid her inde og det er ok med mig hvis du vil ha\' de 15 point... bare sig til så opretter jeg 15 point til dig
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:46 #29
Nu stiller jeg dig et ja-nej spørgsmål:
Kan du forklare hvad din kode gør?

DAVIDLEONARD: ER DU IKKE RAR AT KOMME HER IND I DEBATTEN?
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. december 2001 - 16:52 #30
JA... men jeg arbejder og det der pis gider jeg sq ikke bruge mere tid på FÆRDIG... jeg hjælper ikke for point jeg hjælper så jeg selv kan bliver hjulpet når jeg vil... den instilling skulle du også få dig...
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:56 #31
Og derfor er det dit første svar overhovedet?

Den instilling er præcis den jeg har bort set fra at jeg ikke VIL have muligheden for hjælp, men når man hjælper så bliver man selv rutineret mht. til flere ting, bla. at skrive rigtig kode i første omgang *host* og ikke mindst at hjælpe (forstå: at forstå en brugers behov og besvare det fyldestgørende og tilfredsstillende).

Men jeg følger mig kastet i rendestenen når jeg bliver snydt!
- derfor forfølger jeg jer (jeg antager i første omgang at der ikke er tale om snyd) og ønsker at I ikke klumrer i det en anden gang og opfører sig mere mondænt og dannet.

DAVIDLEONARD: ARE YOU WITH US???
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 16:58 #32
\"dit første svar overhovedet\" - altså hvor du har fået point :)
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 17:05 #33
Er I med???
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 17:20 #34
Jeg er her. Jeg accepterede teddy\'s svar da det var rigtigt.
jeg kan godt se at det nok ville have været rigtigst at give fx 10 til teddy og 20 til gimmy eller sådan noget.

Sorry - men for pokker 15p. er sgu da heller ikke alverden?
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 17:21 #35
og nej teddy og mig er ikke de samme!
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. december 2001 - 17:25 #36
jeg er her først igen iaften ved 23-tiden
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 17:40 #37
***************************
Kommentar fra gimmy
10/12 2001 16:18:05    Det var et spørgsmål fordi jeg er lidt på bar bund mht. til at forstå dit spørgsmål.

Skal du bare lave en almindelig formmail? - eller hvad er det du har gang i?
***************************

Kommentar fra davidleonard
10/12 2001 16:21:34    alm. formmail.
***************************

Følgende har INTET med en almindelig formmail at gøre!
for ($i=0; $i<=count($array); $i++) {
        echo \"$array[$i] = $$array[$i]<br>\";
}

Hvordan ser din kode så ud nu?
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 17:41 #38
Jeg kigger tilbage igen ved 23-tiden.
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 23:05 #39
I\'m back, men er I andre også det?
Avatar billede gimmy Nybegynder
10. december 2001 - 23:12 #40
Nå, men så vil jeg gå i seng. Lad dog ikke dette standse jeres debat!
Avatar billede gimmy Nybegynder
11. december 2001 - 16:51 #41
Håber du har en kommentar som du vil dele med os (mig) :)
Avatar billede gimmy Nybegynder
12. december 2001 - 21:45 #42
Hallo. Er I helt forsvundet?