Avatar billede peterskou Nybegynder
10. december 2001 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update datofelt???

Jeg ønkser at bruger følgeden SQL program til at indsætte forskellen mellem to datoer i et datofelt i tabellen [TEST].
  SQL = \"UPDATE [TEST] \" & _
        \"SET Forbrug = \" & vaerdi & \" \" & _
        \"WHERE ID = \" & taeller & \";\"
Problemet er at vaerdi er på formen HH:MM:SS og access nægter at indsætte, substitueres vaerdi med en integer køre programmet fint.
Hvordan updater jeg en dato til et dato felt?
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2001 - 13:14 #1
Set theDateField = \'YYYY-MM-DD HH:MM.SS\'
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2001 - 13:14 #2
oops!
\'YYYY-MM-DD HH:MM:SS\'

Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
10. december 2001 - 13:16 #3
Jeg formoder du forsøger at indsætte en tekst. I så fald skal du \'pakke\' datoen ind i #. Altså,
  SQL = \"UPDATE [TEST] \" & _
        \"SET Forbrug = #\" & vaerdi & \"# \" & _
        \"WHERE ID = \" & taeller & \";\"
Vær opmærksom på datoformatet. Access er ret striks med at formatet skal følge mm-dd-yyyy når du bruger #-notationen.
Alternativt kan du bruge cdate-functionen. Det vil se således ud:
  SQL = \"UPDATE [TEST] \" & _
        \"SET Forbrug = cdate(\" & vaerdi & \") \" & _
        \"WHERE ID = \" & taeller & \";\"
Det ændrer ikke problemstillingen alverden; du skal være ganske opmærksom på datoformatet.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2001 - 13:16 #4
Set Forbrug = \'\" & vaerdi & \"\'\" & ........

date in \'\'
Avatar billede peterskou Nybegynder
10. december 2001 - 13:20 #5
Jeg indsatte: #\" & vaerdi & \"# \"  og så kørte det, tak for hjælpen!!