Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 09:25 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Åbne Inet X-plore?

Hejsa!
Jeg er igang med at lave mit eget lille fikse program..
Og selvfølgelig er der kommet nogen problemos...
Jeg er igang med at lave et program som skal ligge lige over startmenuen... altså i bunden af skærmen!
Programmet har vær i sær et navn på en hjemmeside som når man trykker på dem åbner en ny Inet X-plore og går ind på det pågældende site!
Jeg har sat en \"command button\" ind og så vil ´jeg code den så når man trykker på den, så åbner den en ny Inet X-plore!
HJÆLP!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 09:45 #1
\' Consts to ShellExecute
Public Const SW_NORMAL = 1

Public Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Public Sub LaunchBrowser(WebPage As String, Owner_hWnd as Long)
    On Error Resume Next
    If WebPage <> \"\" Then ShellExecute Owner_hWnd, vbNullString, WebPage, vbNullString, vbNullString, SW_NORMAL
End Sub
Avatar billede borrisholt Novice
10. december 2001 - 09:48 #2
Du skal IKKE bruge ShellExecute fordi så er du ikke i stand til at styre hvad og hvornår ... Kig lidt på det her link :

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/misc/hlink/reference/functions/hlinknavigatestring.asp

Jens B
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 09:50 #3
Styre hvad og hvornår???

Meningen var, at browseren skulle åbnes med en given side, right? Ovenstående kode bruger vi, og den virker!
Avatar billede borrisholt Novice
10. december 2001 - 09:52 #4
\'Jeg har sat en \"command button\" ind og så vil ´jeg code den så når man trykker på den, så åbner den en ny Inet X-plore!\'

Kode ordet er en NY internet explore.

Jens B
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 10:20 #5
Nu tænkte jeg lige på...
Jeg åbner kode vinduet for den der \"comand button\" ik?
Og så skriver jeg hvad?
Jeg har lige prøvet at sætte det der fis ind... men der skete ikke rigtig noget...
Damn jeg sumper...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 10:28 #6
Sæt den kode, jeg postede, ind i et modul.

I Command_Click kalder du LaunchBrowser med den ønskede side som WebPage og frmMain.hWnd som Owner_hWnd (eller hvad du nu klader din main form)
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 10:37 #7
Okay...
Men kan du ikke lige prøve at skrive præcis hvordan det skal stå med koden og det hele?
Knappen skal referere til www.Nameplanet.com!
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 10:39 #8
Fx et screenshot af hvordan du har skrevet det?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 10:41 #9
Den kode, jeg postede, er klippet direkte fra VB modulet.

i Command_Click:

private sub Command_Click
  dim sWeb as string, lOwner as long
  sWeb = \"www.Nameplanet.com\"
  lOwner = frmMain.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, lOwner
end sub

Du kan ændre på tildelingen til sWeb alt efter ønsket side. lOwner skal du bruge navnet på din main-form i projektet.
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 10:52 #10
Okay...
Nu har jeg sat det ind som du skrev det!
min main form hedder \"Form1.frm\"...
Men jeg skrev kun Form1! den kunne nemlig ikke lide at jeg skrev .frm!
Jeg ændrer også den der command i toppen til Command2!

Det ser sådan ud:

Private Sub Command2_Click()
  Dim sWeb As String, Form1 As Long
  sWeb = \"www.Nameplanet.com\"
  lOwner = frmMain.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, Form1
End Sub

Men når jeg så prøver på at compile progget, så siger den at der er en \"compile error\" i \" LaunchBrowser\"???? Hvad er der nu galt?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 10:57 #11
Du skal bruge Form1.hWnd
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 11:03 #12
Hey...

Jeg sidder sammen med Gizzmo, og jeg arbejder med samme problem!

Private Sub Link_Click()
  Dim sWeb As String, Link.hWnd As Long
  sWeb = \"www.Grisesyndikatet.dk\"
  Link = frmMain.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, Link.hWnd
End Sub

Det ser sådan ud, men den har et problem her:

Dim sWeb As String, Link.hWnd As Long

Hmm....
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 11:06 #13
linien skal være således:

Dim sWeb as long, Link_hWnd as long

Der må ikke være . i variabelnavnet.

Der tildeles til variablen således:

Link_hWnd =frmMain.hWnd

og den bruges

LaunchBrowser sWeb, Link_hWnd

Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 11:07 #14
Okay...
nu står der:

Private Sub Command2_Click()
  Dim sWeb As String, Form1 As Long
  sWeb = \"www.Nameplanet.com\"
  Form1 = Form1.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, Form1
End Sub

Når jeg så kører progget, markerer den \"Form1.hWnd\" og så siger den \"Compile error, Invalid Qualifier\"?
For pokker da... d R sQ ved at være træls det her...
Hjælp!
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 11:08 #15
Hmm... sejt... vi prøver igen....

Vi prøver igen....

Private Sub Link_Click()
  Dim sWeb As String, Link_hWnd As Long
  sWeb = \"www.Grisesyndikatet.dk\"
  Link_hWnd = frmMain.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, Link_hWnd
End Sub

Men denne gang er det sjovt nok det her der er problemet:

Private Sub Link_Click()

Ehh... lol?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 11:09 #16
I Command2_Click skriver du følgende (nøjagtigt)

  Dim sWeb As String, F1 As Long
  sWeb = \"www.Nameplanet.com\"
  F1 = Form1.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, F1
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 11:10 #17
Prøv at få styr på jeres variabelnavne i forhold til jeres form/kontrol-navne.
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 11:12 #18
Jeg har bare valgt at kalde Måde Command1 og Form1 for Link... kan du se problemet i mit????

Private Sub Link_Click()
  Dim sWeb As String, Link_hWnd As Long
  sWeb = \"www.Grisesyndikatet.dk\"
  Link_hWnd = frmMain.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, Link_hWnd
End Sub
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 11:16 #19
Okay...
Det står fuldstændigt som du har skrevet nu!
Men når jeg så kører progget, så markerer den \"LaunchBrowser\" og skriver:
\"Compile Error
Sub or Function not defined\"
Hmmm.....

Private Sub Command2_Click()
  Dim sWeb As String, F1 As Long
  sWeb = \"www.Nameplanet.com\"
  F1 = Form1.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, F1
End Sub????
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 11:16 #20
Hvis du har en frmMain, så skulle der ikke være noget problem - såfremt du har lavet det andet med modulet og LaunchBrowser og de nødvendige Declares
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 11:18 #21
Kan dte have noget at gøre med version af Visual Basic? Det er version 6.0.8169 Forms3: 2.01
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 11:25 #22
Gizzmo>>

Du har formodentlig indsat et nyt modul med den kode, jeg startede med at poste???? Fejlmeddelelsen tyder nemlig ikke på det.

bejnaminr>>

Min version af vb er 6.0.8877, samme forms3 (jeg kører SP4, men det har ikke betydning)
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 11:46 #23
Altså du menR at det skal stå sådan her med den første kode du satte ind:
\' Consts to ShellExecute
Public Const SW_NORMAL = 1

Public Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Public Sub LaunchBrowser(WebPage As String, Owner_hWnd As Long)
    On Error Resume Next
    If WebPage <> \"\" Then ShellExecute Owner_hWnd, vbNullString, WebPage, vbNullString, vbNullString, SW_NORMAL
End Sub

Private Sub Command2_Click()
  Dim sWeb As String, F1 As Long
  sWeb = \"www.Nameplanet.com\"
  F1 = Form1.hWnd
  LaunchBrowser sWeb, F1
End Sub

Sådan står det nu!

\"Public Const SW_NORMAL = 1\" Står med rødt!

\"\' Consts to ShellExecute\" står med grønt???

Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 11:54 #24
Hvis du har lagt det i samme modul som Command2_Click, så ændrer du Public til Private
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 11:58 #25
Ok, noget går galt her... det er lidt svært at forstå! Er du flink at lave det for os, og gemme det som en frm fil, og zippe det, og så sende det til min email: Benjamin_R@ofir.dk ?

Tak... :)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 12:19 #26
Er sendt. Det virker hos mig...
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 12:25 #27
Tusinde Takker!
:)
LoL for en tid vi har brugt på det og så laver du det på 5 min.!!
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 13:25 #28
Hvordan får man den til at åbne det i et nyt vindue???
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 13:32 #29
Det kræver lidt mere arbejde såsom at gå ind og finde browserprogrammets placering.

Dette link giver et eksempel

http://www.mvps.org/vbnet/index.html?code/fileapi/browserstart.htm
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 13:52 #30
Sygt..... kan du lave et eksembel på det også? Så er du bare rar! :)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. december 2001 - 13:53 #31
Ikke før i aften engang
Avatar billede benjaminr Nybegynder
10. december 2001 - 14:06 #32
nice :)