Avatar billede petermm Nybegynder
09. december 2001 - 17:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

InstallShield problem

Trods en ren installation har min XP ikke kørt særlig stabilt. Men et problem må jeg lige have hjælp til.
Jeg forsøgte at installalere Bjergkøbing Grand Prix computerspil. Maskinen gik ned og genstartede under installationen. Når jeg prøver at installere igen får jeg under opstarten af InstallShield meddelelsen:

\"En supportfil til installationen \"C:\\Programmer\\Fælles Filer\\InstallShield\\6\\Intel 32\\iKernel.exe\" kunne ikke installeres.
Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert.\"

Jeg har prøvet at geninstallere Xp, men det hjælper ikke.

Hvad gør jeg??
Avatar billede greybeard Nybegynder
09. december 2001 - 17:39 #1
Start / all programs / accessories / system tools / system restore
Her vælger du et gendannelsestidspunkt fra før du installerede bjergkøbing.
Hvis det ikke virker, tror jeg det hedder ny installation ,og vælg reparer.
Avatar billede petermm Nybegynder
09. december 2001 - 17:44 #2
Jeg har prøvet systemgendannelse - hjælper ikke.
I tilføj/fjern programmer ses Bjergkøbing Grand Prix, der står at den fylder 1,19 MB, men der sker ikke noget når jeg trykker fjern.
Der er da ikke noget der hedder reparer i geninstaller og hvis man nyinstallere er det vel ikke relevant med reparation!
Var det en ide at delete InstallShield mappen og derefter geninstallere?
Avatar billede greybeard Nybegynder
09. december 2001 - 17:54 #3
Når du installerer XP fra cd-rommen og du har den installeret i forvejen, er der mulighed for at vælge mellem ny installation eller reparation af den installation, du har.
Avatar billede petermm Nybegynder
09. december 2001 - 18:01 #4
Min XP opgraderingversion giver mulighed for vælge OPGRADERING eller NYINSTALLATION.
OPGRADERING har jeg prøvet uden resultat.
Avatar billede greybeard Nybegynder
09. december 2001 - 18:06 #5
Jeg mener, du skal ind under nyinstallation. Det andet valg kommer først senere. Men det er da muligt at jeg blander Windows 2000 ind i det.
Avatar billede resten Nybegynder
09. december 2001 - 18:07 #6
prøv at starte op i fejlsikret tilstand F8 og så gå ind og se om du fjerne den ? eller også  prøv at søg efter den og slet det du kan finde.Men ellers er der også den mulighed under F8 at gendanne computeren til sidste gode funktion.
Avatar billede petermm Nybegynder
09. december 2001 - 20:18 #7
graybeard
Det må være i 2000. Når jeg vælger nyinstallation siger den at elle filer slettes, så jeg tør ike gå videre.

resten
Fjerne hvad?
Avatar billede greybeard Nybegynder
09. december 2001 - 20:28 #8
Har du prøvet at undersøge dine drev for fejl
Avatar billede petermm Nybegynder
09. december 2001 - 20:49 #9
Jeg har kørt Norton DiskDictor fra min SystemWorks 2002.
Siger at alt er OK.

Er det ikke muligt at gøre noget på selve InstallShield mappen, dens supportfiler eller andet? Eller ved man slet ikke hvor eller hvad fejlen er med den beskrivelse jeg nævnte i mit første indlæg?
Avatar billede greybeard Nybegynder
09. december 2001 - 21:03 #10
Det lyder som om problemet er at en filerne til installshield er blevet ødelagt.
Der er vist ikke \'bare lige\' at finde ud af hvilken eller hvorhenne.
Der var derfor jeg foreslog en reparation, men da jeg ikke har haft de store problemer med min XP endnu, har jeg ikke selv prøvet det.
Derimod har jeg prøvet det med W2000, og der er der flere muligheder.
Avatar billede petermm Nybegynder
10. december 2001 - 06:07 #11
InstalShield er faktisk i stand til at installere andre programmer uden problemer.
Det må være noget der er sket da maskinen gik ned under det første forsøg på at installere programmet. Jeg fjernede Bjergkøbibg Grand Prix informationer i registreringsdatabasen, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede petermm Nybegynder
21. december 2001 - 16:15 #12
Jeg fandt en løsning.
Hvis jeg logger på som en anden bruger, kan programmet instaleres uden problemer.
Jeg tror det er fordi der er en fejl i InstallaShield oplysningerne i Documents and Settings, der jo knytter sig til den enkelte bruger.
Garybeard fik pointene for interessen!