Avatar billede hunden Nybegynder
01. april 2000 - 16:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave dll og program.

Hej med dig.

Jeg ville gerne lære at lave dll fil.
og hvordan man skriver til sin dll fil fra et program.
Avatar billede teico Nybegynder
01. april 2000 - 22:17 #1
i en dll fil skal der bare være ganske alm. funcktioner.
hvis du skal bruge en dll fra et projekt skal du klikke på menuen project
og finde references.
så vælger du dll`en.
hvis der fx ligger en SheLL() funcktion i dll`en skal du skrive således
Dim sssss As New RegSvr
r = sssss.SheLL
håber det hjalp
Avatar billede hunden Nybegynder
03. april 2000 - 21:34 #2
Teico... Tak men hvordan laver jeg en dll fil ??
Avatar billede teico Nybegynder
09. april 2000 - 17:10 #3
Starter et nyt projekt hvor du istædet for at vælge "Standart exe" så vælger du "ActiveX Dokument Dll" eller "ActiveX Dll" den sidste at foretrække
Avatar billede nolle_k Nybegynder
11. april 2000 - 12:55 #4
De funktioner der skal kunne ses udefra skal erklæres som Public Sub eller Public Function. Ud over det kan der også laves Properties ved at skrive følgende
Public Property Get() as String
Public Property Let(NewVal as String)
Avatar billede hunden Nybegynder
11. april 2000 - 15:35 #5
Jeg takker for den hjælp, men er der ikke en af jer. der vil lave et demo der virker.. Både program og dll..
Avatar billede nolle_k Nybegynder
11. april 2000 - 15:47 #6
Jo da!! Giv mig din Email!! Så svinger jeg den ud til dig!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
11. april 2000 - 16:04 #7
Smutter for idag! Du kan få den i morgen!!!
Avatar billede hunden Nybegynder
13. april 2000 - 00:01 #8
Belhauge@hotmail.com
Avatar billede nolle_k Nybegynder
25. april 2000 - 15:38 #9
Hvaaaaaaaa?? Nu har du fået noget af mig så er det vel min tur til at få noget af dig eller hva?? Nogen point måske!!!
Avatar billede hunden Nybegynder
27. april 2000 - 13:32 #10
Nolle_K...

Jeg har ikke fåde den lille demo..
da jeg ikke kan få dette til at virke..
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. april 2000 - 14:52 #11
Og det betyder?? Jeg har da sendt noget til dig eller er det noget jeg har drømt???
Avatar billede teico Nybegynder
27. april 2000 - 16:29 #12
brug API call's det virker hver gang
Public Declare Function (navnet på functionen) lib "(dll navnet i windows/system mappen)"(Argumenter)
EX.
Public Declare Function Mail lib "Mailer.dll"(byval mailaddr as string)
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. april 2000 - 18:13 #13
Hundehoved Teico!! *GGGGG* Kanon!! *LOL*
Avatar billede hunden Nybegynder
02. maj 2000 - 18:44 #14
nolle_K Ja.. Giv det en overskrift der er VB-Dll. Da jeg får meget på denne adrasse..
Avatar billede nolle_k Nybegynder
11. maj 2000 - 13:51 #15
Er det med vilje at du er så sløv???
Avatar billede hunden Nybegynder
12. maj 2000 - 14:50 #16
Hej igen, jeg har desvære ikke haft tid Da jeg har være på ferie. men jeg skal nok svar nu..
Avatar billede hunden Nybegynder
12. maj 2000 - 14:52 #17
Tak, nolle_K. Jeg skal nok accepter dig svar. men jeg har et siste spørsmål. kan jeg godt lave en form i en dll fil. og få den frem i et program.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
12. maj 2000 - 14:55 #18
Ja da! er det ikke så vidt jeg huske det jeg gør i det eksempel jeg har mailet til dig??

Det mener jeg!
Avatar billede hunden Nybegynder
15. maj 2000 - 10:25 #19
Nool_K

Jeg har ikke prøve det enu, men jeg håber at jeg får tid, snart..