Avatar billede the-king Nybegynder
31. marts 2000 - 09:53 Der er 8 kommentarer

link

hvordan laver man en link til være af dis punkter.

<SELECT NAME="vælge">
        <OPTION>Metal smed</OPTION>
        <OPTION>Beslagsmed</OPTION>
</SELECT>
Avatar billede theartist Nybegynder
31. marts 2000 - 10:11 #1

<select name="quickmenu" size="1" onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_top')" style="font-family: courier; font-size: 2pt" dir="ltr" lang="da">

<option value="metalsmed.htm">Metal smed</option>
<option value="Beslagsmed.htm">Beslagsmed</option>
</select>
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. marts 2000 - 10:52 #2
hej art!, lige en detalje til dit scritpt, af én eller anden grund gør den det ikke med afsluting af option tags'ne

<option value="metalsmed.htm">Metal smed
<option value="Beslagsmed.htm">Beslagsmed
Avatar billede theartist Nybegynder
31. marts 2000 - 10:56 #3
Jamen stofferknægten dog, det er da fordi du skal have en formtag uden om skidtet, så fungerer det fint i begge browsere, Læg mærke til at netscape fucker up hvis du ikke laver form tags..

Skal du med i byen i aften? jeg har snakket med Jon om at vi drak os en bette pind i øret, det er ved at være længe siden...
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. marts 2000 - 11:00 #4
Jeg skal allerede til fest med Pernille - en handelsskolefest - de har lejet SubSonic idag :))))

mht. javascriptet

jeg ved godt at der skal form tags osv. rundt om. Men jeg mener at man ikke skal afslutte option tags'ne
Avatar billede theartist Nybegynder
31. marts 2000 - 11:21 #5
Nææ det må man selv om, men det er jo mere korrekt at sætte dem på...

Ok med fest...
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
31. marts 2000 - 11:22 #6
>>the-king

Prøv at læse artiklen "Den optimale rullegardinmenu" på Anything.dk:

http://anything.dk/vis_artikler.php?id=15

Den beskriver hvordan du kan lave en rullegardin-menu, der, hvis browseren forstår JavaScript, hopper direkte til linket, og hvis browseren ikke forstår JavaScript, viser den en "submit/gå til"-knap.

Med venlig hilsen
mr_bambi aka Bjørn
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
03. april 2000 - 16:10 #7
Besøg script.dk. De har nogle eksempler liggende
Avatar billede the-king Nybegynder
11. april 2000 - 09:17 #8
>> mr_bambi
ok jeg har læst denne side men jeg kan ikke få det til at virke