Avatar billede carbello Nybegynder
06. december 2001 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Lidt start hjælp.....

Hvordan opdateres/ændres indeholdet af et bestemt felt i en bestemt tabel, pga. en uafhængig handling i en formular (anden tabel).
Jeg er helt blank så jeg søger \"bare\" den kommando der gennem en bestemt værdi i ønsket felt.
Nogen bud?
Avatar billede terry Ekspert
06. december 2001 - 22:10 #1
What do you mean by \"en uafhængig handling\"?

Some code \"en uafhængig handling\"....
...
Docmd.Runsql \"UPDATE TheTable SET TheField = \" & TheValue

NOTE: This is OK if TheField is a number, if its text then

Docmd.Runsql \"UPDATE TheTable SET TheField = \'\" & TheValue & \"\'\"

Avatar billede bajol Nybegynder
06. december 2001 - 22:11 #2
Hvilken slags tabeller du spørger om? Er det f.eks. i Word? Eller Acces?
Avatar billede bajol Nybegynder
06. december 2001 - 22:12 #3
Undskyld mit fjollede spørgsmål. Jeg lagde ikke mærke til \"Katagori\".
Hilsen.
Avatar billede terry Ekspert
06. december 2001 - 22:14 #4
no problem bajol :o)
Avatar billede carbello Nybegynder
06. december 2001 - 22:16 #5
Det jeg har gang i er en konto, hvor der skal lægges til eller trækkes fra i beløb i en tabel, alt efter hvad der sker i en anden tabel.
Avatar billede carbello Nybegynder
07. december 2001 - 01:48 #6
Det virker principelt nu
Avatar billede carbello Nybegynder
07. december 2001 - 01:52 #7
Det virker principelt nu, jeg har gjort som følger:

Dim SQL As String

    SQL = \"UPDATE [4 Varenummer i EPOS] \" & _
          \"SET Beholdning = (AntalLager - 5) \" & _
          \"WHERE Varenummer = 6638505;\"

    DoCmd.SetWarnings False
    DoCmd.RunSQL SQL

Men hvordan fan... definerer jeg AntalLager inde i SQL´en, den kunne fx. hedde:

Dim AntalLager As Integer
AntalLager = Me!Antal + Dlookup(...)

Hvis jeg kunne få det til at virke, var den hjemme!
Avatar billede mugs Novice
07. december 2001 - 05:43 #8
Dette eksempel på DLookup er hentet fra en af mine eksisterende db. Det er ikke sikkert det kan hjælpe, men måske et lille stykke på vej:

Dim Stringsearch As String, Svar As String
\'Først sikres at Tekst4 er synlig i formularen
Me!Tekst4.Visible = True
\'Stringsearch sættes = Inputbox
Stringsearch = InputBox(Prompt:=\"Indtast det navn, hvis addresse du vil finde.\", Title:=\"Søgestreng\")
\'Hvis Stringsearch er = \"\" (ingenting) forlades procedüren
If Stringsearch = \"\" Then
Exit Sub
End If
\'resultatet af Dlookup præsenteres i en MsgBox, hvod Stringsearch sammensættes med ordet \"bor\" og Dlookup
Svar = MsgBox(Prompt:=\"Adresse: \" & Stringsearch & \" bor \" & DLookup(\"[Gade]\", \"Tabel2\", \"[Navn]=\'\" & Stringsearch & \"\'\"))
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2001 - 08:21 #9
What are you trying to find with the DLookup?

Lets say you are wanting to deduct (træk fra) 5 from the existing.

Function UpDateLager(Long as VareNummer, Antal as Int) as Boolean

Dim SQL as String

    UpdateLager = false

On Error goto UPDATE_ERR

    SQL = \"UPDATE [4 Varenummer i EPOS] \" & \"SET Beholdning = (AntalLager - \" & Antal & \") WHERE Varenummer = \" & VareNummer

    DoCmd.SetWarnings False
    DoCmd.RunSQL SQL
    DoCmd.SetWarnings True

    UpDateLager = True

EXIT FUNCTION

UPDATE_ERR
Some error handling ....

End function

Then you could call the function with something like

If UpdateLager(6638505, 5) Then
    msgbox \"OK\"
else
    Msgbxo \"Fejl\"
  end if
Avatar billede mugs Novice
07. december 2001 - 11:04 #10
Terry > I also wonder what to find with the DLookup. My excample this morning was only to show Dlookup function.

Carbello should use Your SQL
Avatar billede carbello Nybegynder
07. december 2001 - 11:31 #11
Så er det oppe at køre, mange tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2001 - 12:05 #12
selv tak :o)