Avatar billede marbjel Nybegynder
06. december 2001 - 02:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsæt tekst ved onClick i <textarea>

jeg har en form:

<form action=admin.asp method=post>
<textarea name=\"news\" rows=\"5\" cols=\"50\"></textarea><br>
<input type=submit value=Tilføj><br>
<input type=reset value=reset><br>
<input type=submit value=\"Tilføj linieskift\" onclick=\"linieskift()\"><br>
</form>

Meningen er så at man kan indsætte linieskift <br> i mit textarea ved
at trykke på Tilføj linieskift knappen.

Mit spørgsmål er så, hvordan skal min \" linieskift()\" funktion se ud?

MVH Martin
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2001 - 06:46 #1
<input type=button value=\"Tilføj linieskift\" onclick=\"document.f.news.value+=\' \\n\'\">

Og så skal du lige give din form et ID.

<form ID=\"f\" action=admin.asp method=post>

/Nikolaj
Avatar billede marbjel Nybegynder
06. december 2001 - 13:28 #2
hej,

det ser ikke ud til at fungere. Kommer bare med den der fejl i bunden af browseren
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 17:08 #3
Hvis du giver din form name=\"f\" istedet for id, så skulle det gerne virke!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2001 - 19:14 #4
phoenix - name er udgået. Nu hedder det kun ID. Til nød kan man for evt (langt) bagud browser kombatibilitet bruge begge:

<form name=\"f\" id=\"f\"
Avatar billede brita Nybegynder
07. december 2001 - 02:19 #5
det lyder som om sender formen til en asp side, og så kan du jo bruge en aspkode på den side i stedet:

tekst = request.form(\"textarea\")

tekst = Replace(tekst, vbCrLf, \"<br>\")

det er en meget mere dynamisk og brugervenlig metode, da brugeren bare laver sine linieskift i textareaet ligesom i enhver anden texteditor..... fx ligesom her på eksperten!!!
Avatar billede marbjel Nybegynder
07. december 2001 - 03:05 #6
Hej Brita.

Hvorfor fan... tænkte jeg ikke på det :-)
nu fånker det ihvertfald.

Tak allesammen for jeres tid!

Mvh Martin B