Avatar billede peterskou Nybegynder
05. december 2001 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Andvendelse af underformular

Jeg er ved at lave en lager database til stregkode registrering. Jeg har indtil nu lavet db\'en sådan at jeg kan indtaste og registrere medarbejder id, ordre, tid og én lagervare. Jeg ønsker at kunne registrere flere vare uden at indtaste medarbejder id, ordre mv. mere end én gang.
Spørgsmålet går på: Hvordan laver jeg min db så de før indtastede værdier automatisk bliver lageret og det kun er den nye vare der bliver ændret? Dvs. at i min tabel har jeg en hel række information, hvor det eneste der er forskellig er min lagervare
Jeg har prøvet med en underformular, men dette er ikke lykkedes.
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 23:27 #1
bruger du relationer???
05. december 2001 - 23:29 #2
Hvis Ordre og medarbejderID går igen i begge tabeller burde du ganske rigtigt kunnelave en underformular med varene.
Du skal bare sørge for at egenskaberne \"Underordnedefelter\" og \"Overordnedefelter\" begge er sat til: [Ordre];[Medarbejder ID]
Derved brugeren slippe for at indtaste disse ved oprettelse af nye varer.
05. december 2001 - 23:30 #3
Du finder egenskaberne \"Underordnedefelter\" og \"Overordnedefelter\" ved at klikke én gang på underformular-objektet (f.eks. mens egenskaberne er fremme)
Avatar billede peterskou Nybegynder
05. december 2001 - 23:47 #4
jeg sidder lige og roder med det. Vender tilbage med hvis jeg skal vide noget mere ellers er pointene dine ;-)
Avatar billede peterskou Nybegynder
05. december 2001 - 23:57 #5
det virker sku´, tak skal du have. Pointene er dine thomasjepsen :-)