Avatar billede jwlund Nybegynder
05. december 2001 - 21:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sessions og funktioner

Jeg har problemer med at sende mine session variabler videre fra en funktion til en anden. Det vil sige jeg kan ikke sige echo $session_variabel, fra en anden funktion end den, hvor jeg lavede session_start() og register().

Kan det ikke lade sig gøre.

Jeg har brug for at kunne holde brugernavn og id under et helt forløb, der skifter både .php side og mellem flere forskellige funktioner...
Avatar billede medions Nybegynder
05. december 2001 - 21:41 #1
Avatar billede zupastar Nybegynder
05. december 2001 - 21:47 #2
det kan du godt... er du sikker på at den bliver registret ordentlig?
Avatar billede jwlund Nybegynder
06. december 2001 - 09:44 #3
Jeg har sat c:\\tmp i php.ini og fået den til at registrere variablens værdi - det kan jeg slå op i session filen i c:\\tmp.

Men det virker stadigvæk ikke. Jeg kan stadigvæk ikke tilgå variablens værdi andre steder end i det scope den er erklæret. Er der flere parametre jeg skal stille på i ini filen? Eller i min Apache opsætning måske?

Jeg har selvfølgelig læst det referede svar, samt diverse manualer....

Avatar billede bjarke Nybegynder
06. december 2001 - 13:17 #4
Prøv at starte med at at erklære

        global $session_variabel;

i starten af den anden funktion.

Alternativt prøv at lade være med at lave start() og register() inde i en funktion.

-Bjarke