Avatar billede cbegynder Nybegynder
05. december 2001 - 20:15 Der er 9 kommentarer

c++ hvad kan den ?

Hej

Jeg vil vide hvad den kan bruges til...jeg har hørt at hacker normalt lærer c++ for at kunne hacke..

hvad kan jeg bruge c++ til tak ?
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2001 - 20:21 #1
til sådan cirka alt. Det er et tilpas low level sprog, hvilket gør at du kan mange ting.
Avatar billede infected_user Nybegynder
05. december 2001 - 21:28 #2
Du kan bruge C++, til at programmere hvad du vil!
Og sproget er meget nemt at lære, det er ikke vildt advanceret og sourcen kan genbruges!

-Hvis du har brug for en compiler (gratis) kan jeg varmt anbefale (Dev-C++)

søg på navnet på www.download.com

/Infected
Avatar billede acid-head Nybegynder
05. december 2001 - 23:28 #3
Som de andre siger kan C++ bruges til at programmere stort set alt...

- Det er også derfor hackere gerne vil lærer det, for så kan de programmere deres hacker-programmer så de passer helt til nogle bestemte specielle formål... :)

Btw. compilere: Du kan også hente Borland\'s gratis tekst-baserede compiler... http://www.borland.com

//AciD~HeaD
Avatar billede disky Nybegynder
06. december 2001 - 09:01 #4
hacking har intet direkte med et programmeringssprog at gøre.

C++ er en objektorienteret udgave af C, som igen er det nok mest udbredte programmerings sprog.

Tæt på alt seriøst software bliver lavet som objektorienteret.
Avatar billede soepro Nybegynder
06. december 2001 - 10:49 #5
C og C++ største force er efter min mening dets generelle portabilitet. C sproget (men dermed ikke alle funktioner f.eks. dialoger osv.) understøttes på et væld af HW platforme (PC, Unix-boxe, mainframes) og OS. (Unix, Linux, Dos, MVS, Windows, VxWorks.) Samtidigt findes der masser af klassebiblioteker der tilbyder den samme funktionalitet på flere af disse platforme, så rent investerings/udviklingsmæssigt har C-sproget mange fordele i fht. professionelt brug. JAVA sproget har endnu flere på dette punkt - desværre er sproget stadig fortolket, og dermed tungt at afvikle. Selv simple applikationer kører væsentlig hurtigere når de laves i C end i JAVA - til gengæld skal man jo altså compilere sine C-programmer op mod den maskine og det OS det skal køre på.
Avatar billede disky Nybegynder
06. december 2001 - 10:52 #6
soepro:

Java er kun meget lidt langsommere end C++.

Specielt den ny hotspot compiler, lava runtime analyse af programmet og optimerer det, så det ikke længere er fortolket.

Men java er 100% system uafhængigt i modsætning til c++ som kun er det i sin reneste form og dog ikke alligevel.
Avatar billede soepro Nybegynder
06. december 2001 - 10:58 #7
disky >> hotspot COMPILER - fortæl mere, links, download !!!
Avatar billede disky Nybegynder
06. december 2001 - 11:02 #8
læs på www.javasoft.com

Der kan du downloade jdk1.4 beta3 som indeholder denne compiler.

Hvis man også starter ens applikation med parameteren \'-server\' så optimeres der endnu mere, men det æder mere ram og tager længere tid at starte, men det er også beregnet til server applicationer osv.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. december 2001 - 13:05 #9
C++ er en udvidelse af C.
C er et ekstremt populæert programmeringssprog, det er et af de ældste og mest vellykkede højniveau sprog.
C er det sprog, UNIX oprindeligt blev skrevet i, siden er også andre styresystemer blever skrevet i C.
C har mange fordele: en ekstremt simpel syntaks, få operatorer, få datatyper. En anden meget vigtig ting er at C gør det muligt at styre hardware direkte fra et program, bl.a. ved brug af inlined assemblerkode
(og det er nok assembler, du bør starte med før du lærer C og C++, i hvert fald hvis du vil være hacker... tror jeg nok ]:-] ).

C++ kan alt det som C kan - og mere: programmer skrevet i C kan oversættes af en C++ oversætter, men ikke omvendt.

C++ er objektorienteret sprog, dvs. det gør det muligt at definere dine egne datatyper (abstrakte datatyper, ADT´er) og bruge deres attributter og metoder i datatyper, der \"arver\" fra dem.

Objektorientering gør ikke koden mere effektiv, men den gør den nemmere at genbruge (hvis man ellers tænkte sig om da man lavede den).

Hvad Java angår så er der en meget stor forskel: Java er (efter min mening) ikke et rigtigt programmerinssprog, da det ikke kan køre uden en motor (Java-maskine), der er en virtual processor, der kører på javas class-kode.
I Java kan man ikke selv styre sine data på samme måde som i C og C++, man kan ikke selv bestemme hvad der er data og hvad der er en reference til data, det er der nogle regler, der bestemmer for en. Og de regler medfører ikke altid effektiv kode.

Det er vist rigtigt nok at man har lavet RIGTIGE oversættere til Java, men så er hele idéen med Java væk. Java er lavet for at programmerne skal være 100% portable fra en computerarkitektur (f.eks. i386 familien eller Motorola PowerPC) til en anden. Det er de ikke så snart man oversætter dem til den specifikke arkitektur.

Hvis du skal lære C/C++ så prøv at installere Linux. Der er en C/C++ compiler med (som i de fleste UNIX-systemer). Compileren hedder gcc men for at oversætte C++ programmer skal du kalde g++ (som er en særlig \"genvej\" til gcc med nogle ekstra parametere på).