Avatar billede ultiq Nybegynder
04. december 2001 - 22:28 Der er 13 kommentarer

Er det Muligt at lave et script der logger, alt hvad brugeren foretager sig på ens site - i en .log fil ?!

nogle der ved om det er muligt, at lave en lille stump kode, man kan smide ind,  i alle ens sider på sitet - så man kan se hvad hver besøgende på sitet har set - samt kan man få den til at gemme det i en .txt eller en .log fil ?!

ICQ: 101286195
e-mail: ultimate-ht@ofir.dk
Avatar billede stig3 Mester
04. december 2001 - 22:29 #1
Hvis det er din egen server (IIS?) så kan det absolut lade sig gøre.
Avatar billede ultiq Nybegynder
04. december 2001 - 22:32 #2
Nej, desværre - det er skolens server
men folk jeg kender siger det er muligt, men de vil ik´ fortælle hvordan !
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. december 2001 - 22:33 #3
Og det kan da også lade sig gøre selv om det ikke er ens egne server jeg har lavet det i php på min egne side.
Avatar billede ultiq Nybegynder
04. december 2001 - 22:34 #4
Men Vores skoles \"røv sutter\" server,  kan ikek tage PHP *snøøøft*
Avatar billede stig3 Mester
04. december 2001 - 22:36 #5
hvad så med asp eller jsp ?

hvis du kun har adgang til at lave lidt html kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. december 2001 - 22:37 #6
Går også krafigt ud fra man kan lave det i asp :) men aner ikke hvordan og skolens server understøtter vel heller ikke asp.
Avatar billede ultiq Nybegynder
04. december 2001 - 22:38 #7
Den tager også java. og js.
Men, kan man så ik´ få den til at gemme på e \"skjult\" side istedetfor en fil ?!
Avatar billede ultiq Nybegynder
04. december 2001 - 22:38 #8
Ved desværre ikke om den tager ASP.
Avatar billede waldowolf Nybegynder
04. december 2001 - 22:40 #9
Det kan du jo finde ud af ved at gemme din filer som asp filer og skrive dette i den:
<%
Response.Write(\"Hello World\")
%>

Kan du se
koden
\"<%
Response.Write(\"Hello World\")
%>\" i din ASP fil understøtter den det ikke ;)

Til PHP er det så
<?php
echo \"Hello World\";
?>

Mvh - Waldo
www.enter-s.dk
Avatar billede stig3 Mester
04. december 2001 - 22:41 #10
prøv det......

prove.asp
------------------------------------------
<%
response.write \"Jeg kan bruge asp!!!\"
%>
Avatar billede ultiq Nybegynder
04. december 2001 - 22:44 #11
Tak for hjælpen - det vil jeg forsøge imorgen
Avatar billede perj Nybegynder
05. december 2001 - 00:07 #12
Du kunne også anvende en extern statistik som f.eks. http://www.extreme-dm.com/tracking/
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. december 2001 - 09:23 #13
De fleste webservere logger pr. default trafik, m.m. Hvor meget der logges afhænger af hvilken logmetode, der anvendes. Hvis du kan få fat i logfikel kan do downloade forskellige programmer til at behandle filen med. Det mest anerkendte er Webtrends, der koster en del (kan downloades i en prøve version), der findes også en gratis løsning der hedder getstate, men den er vist nok linuxbaseret.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk