Avatar billede mio Nybegynder
29. marts 2000 - 12:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dato-felter

Jeg har 2 tabeller hvor jeg skal overføre data fra den ene tabel (ca. 600 records) til den anden. Datatypen i tabel 1 er datetime, og datatypen i tabel 2 er varchar.

Hvordan laver jeg en Update at feltet i tabel 2 alle alle de data fra tabel 1 ??
Avatar billede pfn Nybegynder
29. marts 2000 - 13:22 #1
Du kunne jo prøve følgende:

update tabel2
set txtDato =
(select CONVERT(varchar( 12),datetimeDato) from tabel1
where tabel2.etellerandetid =  tabel1.etellerandetid)
Avatar billede jchris10 Nybegynder
08. april 2000 - 11:20 #2
I fx. delphi kunne du gøre følgende :

query1.sql.add('select convert(varchar(10), FeltDato) as Dato from tabel1');
query1.Open;
for i:= 1 to recordcount do
query2.sql.add('insert into tabel2 (feltdato) values ('''+fieldbyname('dato')+'''');
query2.Execsql;
query1.close;

Håber du kan bruge det, evt. som inspiration
Avatar billede hamsterrabis Nybegynder
22. maj 2000 - 12:46 #3
husk lige at inkludere din SELECT i din for løkke, elleres står du bare og sætter det samme ind i hele tabel2.