Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
04. december 2001 - 21:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Porte til ftp server

jeg er ved at oprette en ftp-server. Jeg bruger programmer serv-u, og har en internet forbindelse fra worldonline med en cisco router. Det er dog ikke muligt at åbne serveren. Jeg har hørt at man skal åbne nogle porte i routeren, men ved ikke hvilke eller hvordan man gør.
Avatar billede hojben Novice
04. december 2001 - 21:59 #1
du skal ha routet port 21 eller hvilken port du ønsker at ftp\'en skal køre på...

Hvorfor er det ikke muligt at åbne serveren???
Avatar billede granat_anden Nybegynder
04. december 2001 - 22:05 #2
du logger ind i routeren og skriver:

enable

set nat entry add \"din LAN ip\" 21 \"din WAN ip\" 21 tcp

write
reboot

og så skulle det virke
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
04. december 2001 - 22:05 #3
du skal logge ind på routeren med telnet
skifte til enable mode
og til fjøe 2 nat entryes for port 20 og 21

efter du har oprette forbindelse med telnet gør du sådan

enable \"enter\"
din kode \"enter\"
set nat entry add \"ip\'en på den maskine som køre ftp\" 20 0.0.0.0.20 tcp \"enter\"
set nat entry add \"ip\'en på den maskine som køre ftp\" 21 0.0.0.0.21 tcp \"enter\"
write \"enter\"
reboot \"enter\"
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
04. december 2001 - 22:05 #4
så det er kun en port der skal åbnes?

du kan selv prøve at se addressen er 213.237.111.74 og bruger navn og kode er rejer.
Avatar billede egede Nybegynder
04. december 2001 - 22:06 #5
Her er lidt om hvordan du åbner porte på en Cisco 677 router: http://www.eksperten.dk/spm/136701
Avatar billede granat_anden Nybegynder
04. december 2001 - 22:06 #6
du logger ind i routeren gennem telnet

hvis du har win2k skriver du bare

telnet 10.0.0.1 i \"kør\"
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
04. december 2001 - 22:17 #7
hvordan er det jeg logger ind i routeren?
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:19 #8

Alr det ovenstyående er slet ikke nødvendigt, jeg sidder med oræcis samme udstyr som dig lige nu hero gkørrer også selv FTP.  Jeg bruger også Serv-U.

Det du skal gøre er at sørge for den compter du kører FTP på skal hedde 192.168.1.2 som fast IP nummer.  Routeren henviser automatisk alle indgående forespørgsler til det IP nummer, så giver du din FTP Computer det IP nummer så kører det :o)
Måske, kun måske, skal du også defienere dit eksterne IP nummer inde i selve Serv-U, det blev jeg nød til.
Men i selve routeren er der intet du behøves at lave om :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:19 #9

Damn, sorry mine stavefejl....for meget kaffe idag :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:21 #10

Det skal måske lige siges jeg kører min FTP på port 24 uden at have ændret noget i Routeren :o)

//Henrik
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
04. december 2001 - 22:22 #11
smiske > det er noget spicelt for WOL\'s routerer for det er ikke standart
på denne router fra cisco, hvis du kender at sted hvor det er oplyst så
vil je gerne se det :-)
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:25 #12

Garfield>> Som sagt sidder jeg selv med en Cisco Router fra Worldonline, og det kører fint med ovenstående konfiguration uden at jeg har pillet i routeren.  Routeren har der ikke været pillet i overhovedet siden jeg fik den :o)

//Henrik
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
04. december 2001 - 22:30 #13
ok jeg har en router magen til med på cybercity,
det lyder til at der er lavet et forwart på alle porte
til den ip, hvilket jo er meget smart :-)
nu vil jeg lige se om jeg kan finde noget om det på
WOL\'s side
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
04. december 2001 - 22:31 #14
Tak for hjælpen smiske, nu virker lortet sgu.
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:33 #15

Garfield>> Det er der også :o)  Som jeg skrev længere oppe forwarder den alle indgående porte til IP : 192.169.1.2
Det er ihvertfald hvad jeg har fået at vide inde fra Worldonline support afdeling.  Og min FTP har kørt på mange forskelige porte i sin tid, og, så længe man bare køre på ovennævnte IP nummer fungerer det upåklageligt :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:33 #16

Wilhelm>> Anytime :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
04. december 2001 - 22:35 #17

Lige en hurtig rettelse til IP Nummeret i min forrige kommentar, det er selvfølgelig : 192.168.1.2  .....og ikke 169:o)

//Henrik

Avatar billede eqvaliser Nybegynder
31. december 2001 - 13:31 #18
jamen jeg sidder lige og prøver det samme og er i enable mode.
skriver jeg

set nat entry add IP 80 wan-ip 80 tcp

men så viser den fejl ved mellemrummet
imellem \"set nat\"
det giver jo ingen mening..