Avatar billede lars2205 Nybegynder
04. december 2001 - 15:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammenligning af \"date\" med tekst dato

Hvordan kan man sammenligne asp komandoen \"date\" med en tekst dato f.eks. 04-12-01

Jeg vil gerne kunne gøre følgende :

If Wdato < date then
Response.write(\"Denne dato er for gammel\")

Kan det overhovedet lade sig gøre ????
Avatar billede kasseper Nybegynder
04. december 2001 - 15:32 #1
Du kan bruge DateValue(\"04-12-01\"), den gir dig datoen i date format... Også kan du sammenligne.,...
Avatar billede dphreak Nybegynder
04. december 2001 - 22:08 #2
For at komme helt udenom det pjat med DK/US datoer kan du sortere som et tal. Du splitter datoen op i år, måned og dag ex. 20011204 ved at bruge mid([string], [start], [count]) til at dele op med, det tal du får ud skal du sammenligene med det tal der bliver ud af at lægge \"year(date())\", \"month(date())\" og day(date()) i enden af hinanden. Det kan bruges lige godt hvordan din dato ser ud, og ligegod om det er DK eller US.