Avatar billede korup Nybegynder
03. december 2001 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kontakte til arbejds pc.

Hej

Jeg skal skal bruge et program. Der ikke fylder meget og som man kan bruge til at styre en fjern computer med, da jeg somreglt skal bruge nogle ting der ligger på min arbejdscomputer der hjemme.
Hvordan løser jeg det problem.
Der er ADSL begge steder.
Og jeg skal logge ind på arbejde så jeg har adgang til serveren. er dette muligt?

/korup
Avatar billede rygter Nybegynder
03. december 2001 - 17:47 #1
Windows er praktisk talt umuligt at fjernadministrer. Bruger du linux, bsd, andet unix så bruger noget smart noget der hedder ssh.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. december 2001 - 01:04 #2
Du skal nok driftafdelingen på arbejdet om hvordan du kan logge ind på serveren på din arbejdsplads. Derfra er det ikke specielt svært at komme videre til din egen PC på arbejde (hvis ellers den er tændt).

Jeg tror (ligesom rygter) ikke du skal gøre dig forhåbninger om at kunne køre programmer på den, men du skulle nok være istand til at hente og oploade filer.

Men du skal have lov til det og hjælp fra jeres IT-afdeling. Det er ikke usansynligt at du slet ikke kan få lov. Hvis dit arbejde involverer fortrolige data er det ikke ønskværdigt at de data kommer ud at ligge på din hjemmePC hvor de ikke er nær så godt beskyttet.

mvh JakobA
Avatar billede korup Nybegynder
04. december 2001 - 20:06 #3
hvad med sådan noget som PC Anywhere?

/korup
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. december 2001 - 20:19 #4
Ifølge reklamerne skulle det kunne lade sig gøre.
Avatar billede condor Nybegynder
04. december 2001 - 22:00 #5
har du prøvet remote administrator v2,1
dette lille progz som er rimeligt nemt at gå til.

Avatar billede korup Nybegynder
05. december 2001 - 14:05 #6
Hvor kan jeg finde administrator v2.1??

/korup
Avatar billede condor Nybegynder
05. december 2001 - 23:05 #7