Avatar billede justin Nybegynder
28. marts 2000 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash detection...

sagen er den at jeg har lavet en introduktion til et site i flash. hvis den besøgende har flash installeret skal de se introduktionen, hvis ikke skal de bare videresendes til hovedsiden. jeg har kigget på at lave det med mimetypes, men åbenbart virker dette ikke i IE? ...nogen der har et script liggende der virker i begge browsere eller som kan hjælpe mig med at lave et ;)
Avatar billede alivedk Nybegynder
28. marts 2000 - 11:27 #1
Dette problem er meget velkendt.. men dog meget nemmere at løse, end det ser ud!.. Her er hvad du gør...

1) Du laver en lille flash film.. bare 3-4 frames.. hvor den sidste frame.. hopper videre til den side hvor din flash film skal starte fra...

2) Den placerer du ind på den side som det hele starter på.. dvs index.html. Hvis personen så har flash pluginet installeret sendes han efter de 1-3 frames videre til din intro.

3) du adder en refrash rate streng, der efter 3 sec hopper videre til den normale side uden flash!
Derved hopper den til hovedsiden hvis flash pluginet ikke er installeret (den lille film ikke afspilles)

Simpelt og nemt at lave !
Kasper :)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
28. marts 2000 - 13:24 #2
Prøv dette script:

<HTML>
<Head>

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript>
var Flashmode
FlashMode = False
FlashMode = IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.4"))
If FlashMode = True Then
  document.write "Flash plugin er installeret!"
Else
  document.write "Flash plugin er <b>ikke</b> installeret!"
End If
</SCRIPT>

</Head>
<Body>

</Body>
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. maj 2000 - 16:52 #3
Det ville nok være en god idé at afvise eller acceptere hvis du har fået svar på dit spørgsmål!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 17:25 #4
Hva' så? Er her nogle svar du kan bruge til noget? Hvis der er, kunne du jo acceptere, hvis ikke, må du jo afvise...