Avatar billede carlmunk Nybegynder
02. december 2001 - 19:00 Der er 8 kommentarer

Afinstallere Win98se hvordan ?

Jeg installerede WinXP ovenpå Win98se, jeg kan se at jeg kan afinstallere WinXP og gå tilbage til Win98se, men det ønsker jeg ikke. Har fundet nogle steder hvor WinXP gemmer Win98se, men jeg tør ikke bare lige slette. Hvordan gøres det på den rigtige måde ?
Avatar billede lauer Nybegynder
02. december 2001 - 19:03 #1
jeg tror ikke at du skal regne med at det kan lade sig gøre.
Et godt råd er at formatere det hele væk, og start forfra med at installere winXP.
Det før du helt klart den mest stabile PC ud af.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2001 - 19:20 #2
Win98 og WinXP bruger den samme mappe C:\\Windows - så det er ikke muligt at fjerne Win98 uden at gennemgå samtlige filer i den mappe + undermapper, for at finde de gamle filer.
Avatar billede carlmunk Nybegynder
02. december 2001 - 21:41 #3
findes her:
C:\\System Volume Information fylder fra 224 mb til 470 mb  (bærbar+PC)
C:\\UNDO\\Boot.cab        }
C:\\UNDO\\Backup.cab      } fylder fra 312 mb til 399 mb  (bærbar+PC)
C:\\UNDO\\backup.$$$      }
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2001 - 21:47 #4
det er ikke WinXP der gemmer Win98se filer - men filerne til afinstallation af winxp - bare slet dem.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 00:38 #5
Skulle din glimrende vejledning i http://www.eksperten.dk/spm/143026 ikke virke john_stigers
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2001 - 21:55 #6
kharder> det er kun vejledning i rep. af bootsektor :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 23:55 #7
oki men har windows xp ikke efterladt noget i tilføj/fjern programmer så man kan slette winodws 98 der. Det gør windows 98 , når man opgraderer fra 95.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 23:56 #8
Jeg foretrækker selv ren installation af xp.