Avatar billede rasmustest Nybegynder
02. december 2001 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp asp + javascript

Hej jeg har denne kode:
loop
i = + 1
kode.....
response.write i & \"<br>\"
loop until rs.eof

men den skriver 1 2 3 4 5 6 7 8 9 osv. Men den skal kun skrive det sidste tal Hvordan...Jeg har fået advide jeg skal prøve her!hvis i ikke forstår så kig her:
http://www.eksperten.dk/spm/141433
Avatar billede tknudsen Nybegynder
03. december 2001 - 15:43 #1
det er er lidt tricky spørgsmål, men jvf http://www.eksperten.dk/spm/141433 har jeg forstået at du vil vise en status i browseren hver gang din server har sendt en mail. Problemet er at det ALTID er browseren (brugeren), der tager initiativet til at vise data. En løsning kunne være at få browseren til at reloade den samme side huritgt nok til at det ser ud som om den opdateres automatisk, men det bliver nok noget hø.
Avatar billede tknudsen Nybegynder
03. december 2001 - 15:48 #2
Et andet problem er at få data fra din løkke ud på den side der skal reloades. Det kunne du gøre via en fil eller via et felt i en tabel.

Derefter er det bloat at reloade siden - enten via meta tags eller java script:

meta tags:

<head>
<META http-equiv=\"REFRESH\" content=\"1; URL=denne_side.asp\">
</head>

<!-- reloader efter 1 sekuud -->

java script:

<script language=\"javascript\">

function reload()
{
  // reloader efter 1 sekund
  setTimeout(\'reload()\',1000);
}

</script>

<body onload=\"reload()\">
...
</body>
Avatar billede rasmustest Nybegynder
04. december 2001 - 14:26 #3
ikke godt nok!
Avatar billede rasmustest Nybegynder
04. december 2001 - 22:24 #4
har fundet ud af det nu
Avatar billede tknudsen Nybegynder
05. december 2001 - 08:14 #5
hvordan løste du det ?
Avatar billede rasmustest Nybegynder
05. december 2001 - 17:13 #6
har ikke lige scriptet på denne computer, men i morgen kan du få det...ikk
Avatar billede rasmustest Nybegynder
06. december 2001 - 19:47 #7
er ikke helt færdig, men håber du kan se dig ud af det her!:

<SCRIPT type=text/JavaScript>
var r = new Array();
r[0] = \"\"
function clearDisplay() {
  document.f.clDisplay.value = \"DGDFGDFGDFGDFG\";
}

window.onload = clearDisplay;
</SCRIPT>

<FORM name=f>
<META content=\"MSHTML 5.00.2920.0\" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY><INPUT id=clDisplay name=clDisplay value=kim form <> </BODY></FORM></HTML>