elementært om MeshSmooth
Jeg er novice og nu begynde min første \"creating the Torso\" - en lille menneskellignende figur, som jeg har fundet på http://www.zoomorphix.com.au/tutorials/torso.html.Desværre går jeg i stå med det samme.
Der står: 1) Create a box at (0,0,0) of size (20,20,60) in the top viewport.
Change the number of height segments to 3.
- Det har jeg gjort!
Så står der videre:
2) Go to the modifier panel and add a MeshSmooth modifier to the box.
The box should now be a lot more rounded, like a sausage.
- og her går det galt. Jeg får nemlig ikke nogen afrundede hjørner og jeg har dog gjort nøjagtigt som de beder op i opgaven.
Opgaven får medium point, dels fordi jeg stiller en hel serie af spørgsmål, dels fordi jeg aner at spørgsmålet kan give anledning til en længere undersøgelse før problemet er isoleret... (men hvad ved jeg)!
Videre står der i opgaven:
3) Click on the stack icon under the Editable Mesh drop down box.
Collapse the stack to an Editable Mesh.
4) Click the toggle end result on-off icon under the same drop down box.
- og her er desværre flere ting, som jeg slet ikke ved hvor jeg skal finde.
Hvor ligger fx stack ikonet? Burde jeg da have lavet en editable mesh for at komme ind til stack-ikonet? Står der \"stack\" eller skal jeg lede efter et ikon?
Hvad forstår man ved en \"dropdown box\"?
Hvad betyder at \"colapse\"?
Hvad er \"the toggle end result on-off icon \"
Kan nogen hjælpe?