Avatar billede steensloth Nybegynder
02. december 2001 - 12:24 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne fra Proceslinien

Win 98.

Jeg har lavet en brøler:

Under ønske om at placere en genvej til Stifinder i Proceslinien, kom jeg til at trække hele mit C-drev ned i proceslinien! Det er ikke genveje, men (næsten) alt fra mit C-drev.(Jeg ved ikke præcis hvordan det kunne ske, men ved åbning af Stifinder markeres C automatisk. Måske er det det der er sket)

Nu kan jeg ikke fjerne det igen.

Hvad skal jeg gøre for at få den gamle proceslinie tilbage?
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. december 2001 - 12:27 #1
Jeg går ud fra, at du har trukket \"Windows Stifinder\" fra menuen \"Programmer\" ned i proceslinien? Hvis det er tilfældet, er det bare at hive den på plads igen.

Tip: Brug [Windows-tasten] + [E] til at åbne Stifinder.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. december 2001 - 12:29 #2
Hvorfra har du trukket dit C-drev ned i Proceslinjen?
Avatar billede hologram Nybegynder
02. december 2001 - 12:30 #3
Hmm... jeg er ikke 100% sikker på hvad det er du mener, men du kan da prøve at kigge i C:\\WINDOWS\\Application Data\\Microsoft\\Internet Explorer\\Quick Launch - det er der den ligger genvejene i proceslinien... :)
Avatar billede steensloth Nybegynder
02. december 2001 - 17:32 #4
Til steen_hansen: det er ikke programmet Stifinder jeg har trukket ned i proceslinien.
Det er istedet hele C-drevets indhold, som fejlagtigt skete, da jeg ville lave en genvej til Stifinder nede i proceslinien. Jeg mener der er sket det, at da c-drevet er markedet når Stifinder er startet, så er jeg kommet til at trække hele c-drevet med venstre museklik ned i proceslinien! Ikke smart - og ikke til nogen nytte.

Til:hologram: jeg har kigget i din stianvisning, men der ligger ikke nogle genveje til forklaring af hvad jeg er kommet til at gøre.

Håber at høre nærmere.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. december 2001 - 17:35 #5
Og hele indholdet af C-drevet kan du ikke trække tilbage til den oprindelige plads igen? Hvordan ser dit C-drev ud, når du er i Stifinder?
Avatar billede steensloth Nybegynder
02. december 2001 - 19:18 #6
Til steen_hansen: tak for hurtig reaktion. Jeg kan ikke markere hele c-drevet i proceslinien, men jeg kan trække mapperne enkeltvis tilbage til C. Men, når jeg trækker en mappe tilbage nægtes kopiering med den besked, at destinationsmappen er den samme som kildemappen. I Stifinder ser C-drev helt normalt ud. Det jeg kan gøre med nogle af mapperne er, at først flytte den fra proceslinien til skrivebordet. Så fjernes den iøvrigt fra C-drevet i Stifinder. Derefter kan jeg flytte den fra skrivebordet til C-drev. Disse flytninger foretages med Stifinder. Men der er nogle af mapperne, som jeg ikke kan flytte. På proceslinien ligger mapperne og mange ef filerne på c-roden mellem mine ikoner i henholdsvis venstre og højre side af proceslinien, altså der hvor et program ligger med en knap når det er startet men ikke i brug.
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. december 2001 - 18:01 #7
Når du højreklikker på et ikon og vælger \"Egenskaber\", hvad står der så på fanebladet \"Generelt\"? Jeg tænker på hvilken stiangivelse.
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. december 2001 - 18:03 #8
Hvis du nu i menuen Programmer opretter en mappe, der f.eks. hedder \"MinMappe\" og du trækker filerne over i den, kan det så lade sig gøre?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
04. december 2001 - 15:13 #9
Kan du ikke bare slette det i den mappe der udgør proceslinien? Det er jo blot en kopi/genvej der er dernede.
Avatar billede steensloth Nybegynder
04. december 2001 - 20:00 #10
Til steen_hansen: da det viste sig, at drev C var angivet i proceslinien med \"C:\" lykkedes at placere sig lige netop (og særdeles præcist!) på dette \"C\" og så trække hele drev C over på skrivebordet. Her kunne jeg så slette det. Det var en kopi af drev C.

Derfor lidt af pointene til ejoergensen, som ledte mig på det spor at det var en kopi. Jeg forstår dog stadig ikke, at jeg ikke kunne slette dele af dette frev C uden samtidig at slette det C-drev der blev vist i Stifinder.

Tak for hjælpen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. december 2001 - 20:05 #11
10-4 :o)

Tak for point