Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. december 2001 - 11:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IRC-problem

Jeg har en irc jeg gerne vil have sat op, men jeg er lige lidt forvirret. Jeg kører Polaris IRC 2001 v4.0 Platinum og det fungerer fint efter hensigten. Det er også lykkedes at få fserve sat helt fint op, MEN andre kan ikke DCC\'e til mig. ????

Når der bliver lavet en DCC send til mig vil den forsøge at connecte til mig på en eller anden port f.eks 4004. Problemet ligger i at port 4004 er IKKE dirigeret videre til min interne ip-address bag min roter. Og jeg kan selvfølgelig ikke bare mappe samtlige (default:1024-5000) porte i irc til min interne ip-adresse.

Hvordan får jeg det til at virke?

/CoRex
Avatar billede zero-hero Nybegynder
02. december 2001 - 11:37 #1
ØHH HVOR HAR DU HENTET POLARIS!??

Ved godt d ikke vedkommer spørgsmålet med håber på svar!

\\Zero-Hero
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. december 2001 - 11:38 #2
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. december 2001 - 11:40 #3
Jeg ved godt at link\'et ikke svarer lige nu, men den er god nok. Det er derfra jeg har hentet det.

/CoRex
Avatar billede knogle Nybegynder
02. december 2001 - 14:00 #4
corex, i \'DCC Options\' i mIRC kan du sætte en port range, f.eks. 1030-1040.. så burde det ikke været noget problem.. se evt:

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/
Avatar billede rygter Nybegynder
03. december 2001 - 17:33 #5
Hvis du sidder bag en router kan den være problemet. Hvis du har en udlånt router fra ex. tdc kan det være at problem at du skal betale for at få den konfigureret. Hvis en porten er blokket i routeren kan du godt modtage dcc fra andre, men du kan ikke sende til dem. Tror jeg nok. Eller også er det omvendt :P
Avatar billede mrcorex Nybegynder
04. december 2001 - 00:25 #6
Jeg har faktisk ingen problemer med at sætte en fserve op. Jeg router bare de rigtige porte videre. Og det virker fint.

Og nej, jeg har HELDIGVIS ikke en TDC-router. Jeg har en Soho 77 fra WOL.

Problemer ligger i hvis nogen sender til mig, så tager deres IRC jo bare en tilfældig port, f.eks. 4450 og den kommer jo aldrig ind til mig. Den er ikke routet videre. Sååååå.... ?????

Eller er der noget jeg har misforstået i opsætningen af irc? Jeg troede at den senderen spurgte modtageren om hvilke porte den kunne få lov at bruge og så brugte dem.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2002 - 07:07 #7
Er der slet ingen som kan hjælpe her?

/CoRex
Avatar billede tin-man Nybegynder
15. januar 2002 - 11:12 #8
Jeg har en ven der ved en del om mIRC han mener at den bruger ports=1024,1025,1026,1027,1028,1029,6667,6668 når den DCC sender

Eller også kan du kigge her.. har ikke tid til at læse det igennem men min homie siger at der står noget om det her:
http://www.borg.com/~chuck/using.htm
Avatar billede tin-man Nybegynder
15. januar 2002 - 11:17 #9
Jeg håber du vil hjælpe mig hvis det er et svar du kan bruge til noget...
Da jeg står med en Cisco SoHo 77 og jeg vil gerne have lavet en port forwarding til en intern ftpserver.. håber det er noget du ved noget om, jeg har nemlig ikke nogen ide om hvordan man laver det i denne model. Hvis ikke så opretter jeg bare et sprøgsmål herinde =)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
15. januar 2002 - 11:25 #10
Hej tin-man. Jeg kan sagtens hjælpe dig med din Soho 77. Mit ICQ er #8436423. Kontakt mig den vej og jeg vil hjælpe dig.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
15. januar 2002 - 11:30 #11
tin-man>Du får point, da det er en meget fyldest-gørende forklaring på dit link. Jeg har ikke helt gennemlæst det endnu, men jeg lukker spm nu. Kontakt mig for hjælp på Soho 77.

/CoRex