Avatar billede spasserbent Nybegynder
01. december 2001 - 23:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fjerne virusen w32.BadTrans.B.

jeg skal have fjernet virusen w32.BadTrans.B.
og jeg har fundet en artikel som beskriver hvordan man skal gøre http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=323&tema=13

nu er der bare et lille problem, jeg kan ikke genstarte i fejlsikkret tilstand!

jeg kører nemlig både win98 og win2k. så når jeg genstarter computeren og trykker F8 kan jeg kun genstarte win2k i fejlsikret tilstand og virusen ligger på win98!

Derfor: er der en der ved hvordan jeg kan genstarte min computer i fejlsikkret tilstand, eller kender et program som kan fjerne virusen w32.BadTrans.B.

Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:24 #1
Ja, hent McAfee eller Norton Antivirus på www.downloadcentral.dk ( Norton anbefales mod badtrans ), eller køb det! Det virker... Badtrans er i øvrigt MEGET aktiv for tiden, jeg modtager ca. to stks. om dagen!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2001 - 23:24 #2
du skal trykke f8 når bootmenuen vises
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:25 #3
-Ellers kan du bare holde ctrl nede under opstart så kan du starte i fejlsikret tilstand!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2001 - 23:25 #4
eller vælge win98 - og straks derefter trykke F8 :)
Avatar billede jbe Nybegynder
01. december 2001 - 23:32 #6
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.badtrans.b@mm.removal.tool.html kan du downloade et tool til automatisk fjernelse
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
01. december 2001 - 23:33 #7
Selv om du får fjernet den uden, anbefaler jeg dig at købe/downloade et antivirus-program!
Avatar billede spasserbent Nybegynder
01. december 2001 - 23:59 #8
jbe<<jeg takker og giver dig pointne, det var lige hvad jeg skulle bruge

downloadcentral.dk << jeg har faktisk et virusprogram, men for en måned siden løb mit et års opdateringer ud (hvis du forstår hvad jeg mener) og så har jeg ikke fået anskaffet mig et nyt :-(

Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
02. december 2001 - 00:04 #9
Okay, køb ny licens!  :-)
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 00:13 #10
Jeg ved selvfølgelig ikke hvilket antivirus du bruger/brugte, men du kunne overveje at se på norman (www.norman.no), de kan i modsætning til Norton, fjerne virus\'en.
De er godt nok lidt dyrere, hvis man køber en etårig licens/opdatering med den kan fåes for tre år.
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
02. december 2001 - 00:17 #11
Hehe Norton fjerner Badtrans ganske fint jbe!
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 00:20 #12
downloadcentral.dk << Strange - Ikke den version jeg har, den er opdateret i nat, og meddeler blot at den er der, men at den ikke kan fjernes.

F.eks.: Dato: 12/1/2001, Kl.: 20:16:10, xxx
Filen
C:\\DOCUME~1\\xxx\\LOCALS~1\\Temp\\New_Napster_Site.MP3.pif
er inficeret med virusen W32.Badtrans.B@mm.
Adgang til filen blev nægtet.
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
02. december 2001 - 00:22 #13
The email attachment Unknown0515.data is infected with the W32.Badtrans.B@mm virus.
The file was quarantined

The file C:\\WINDOWS\\TEMP\\NAV5293.TMP is infected with the W32.Badtrans@mm.enc virus.
The file was quarantined.

The file C:\\WINDOWS\\TEMP\\NAV7040.TMP is infected with the W32.Badtrans@mm.enc virus.
The file was quarantined.

Overbevist?
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 00:28 #14
Ja, om at den ikke er fjernet, den er blot blevet sat i karantæne (flyttet til et andet katalog).
Filen findes stadig og er stadig inficeret.
Jeg har sat min Norton op til, at forsøge sig med remove virus og ikke sætte i karantæne.
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
02. december 2001 - 00:47 #15
Ja, først prøver den at reparere så i karantæne og så sletter den... Hvis du ikke åbner filen i emailen så har du intet problem! At den er i karantæne er sådan set ligegyldigt! -Så er den væk for dig!
Avatar billede jbe Nybegynder
02. december 2001 - 09:02 #16
Altså - den er ikke blevet repareret.