Lav derefter en interface.def fil, og tilføj den til dit projekt. Interface.def er en fil hvor man kan definere de inports og eksports man vil have til sin dll. En import er en funktion man ønsker at benytte fra en anden dll. En eksport er en funktion du ønsker at stille til rådighed for brugerene af din dll.
I filen skriver du følgende:
EXPORTS hello1 = function1
Det betyder følgende: Eksporter min funktion med navnet "function1", og kald den "hello1". Når andre bruger din dll vil de kunne se en funktion der hedder "hello1", og når de kalder den kalder de i virkeligheden "function1".
Dette skulle gerne kunne gøre det! Bemærk i øvrigt lige, at når man vil have en funktions adresse, skal man selv vide hvilke parametre den funktion tager, og hvilken returtype den har. Hvis du gør det galt, vil der ske "sjove" ting.
DMK > Ok, tak, det virker så langt som til når den skal sætte Function = hello1 (Linien siger DllFunction Function=(DllFunction)GetProcAddress(Lib, "hello1");). Det lykkedes åbenbart ikke, så det er nok DEF filen den er galt med. Jeg har kun skrevet: EXPORTS hello1 = function1 i interface.def - gemt den og addet den til mit dll projekt.
Okay, jeg er smuttet for i dag, men hvis du finder ud af mere, så skriv endelig dine spørgsmål her, så kigger jeg på det i morgen.
I øvrigt, hvis du vil se hvad funktionerne hedder i din dll, så højreklick på din dll, vælg Quick View og se under Export Table. Her står dine funktioner.
dmk -> Tak, det ser jeg lige på når jeg kommer hjem - det kunne jo måske vise et'o andet..
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.