Avatar billede dsb Nybegynder
01. december 2001 - 11:30 Der er 11 kommentarer

Afkryds mange fleter

Okey, hør her jeg har en accessdatabase med ca. 200.000 poster, i hver post er der et lille ja/nej afkrydsningsfelt.
Desværre er dette felt som standart ikke afkrydset, og jeg vil nu gerne have de 200.000 felter afkrydset!

Dog skal alle nye poster i fremtiden, ikke være afkrydset automatisk!
Avatar billede ncbr Nybegynder
01. december 2001 - 11:51 #1
lav en opdateringsforespørgsel enten på baggrund af den tabel eller forespørgsel hvor feltet er med o g træk dit ja/nej ned og opdater det til 0 mener jeg ellers er det -1
Avatar billede ncbr Nybegynder
01. december 2001 - 11:55 #2
det er -1
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2001 - 12:46 #3
in the debug window (Ctrl+G) write the following changing the table and field names as needed.

DoCmd.runsql \"UPDATE YourTable SET TheField = -1\"
Avatar billede mugs Novice
01. december 2001 - 19:21 #4
Jeg mener feltet skal defineres som tabelnavn.feltnavn som i nedenstående eksempel, hvor Personregister er tabellen og Ødeltager er feltet.

DoCmd.RunSQL \"UPDATE Personregister SET Personregister.Ødeltager = False;\"
Avatar billede mugs Novice
01. december 2001 - 19:23 #5
Husk derefter i tabellen, at sætte standardværdien for nye poster i afkrydsningafeltet til False (-1).
False = Nej = -1
True = Ja = 0
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2001 - 20:18 #6
Hi mugs!
first it is NOT necessary to prefix the field name with the table name when there is only one table, what else could it be than that table?

Next:
True is -1
False is 0

So there is NOTHING wrong with my SQL :o)

Avatar billede terry Ekspert
01. december 2001 - 20:21 #7
Oh I forgot!
Checked (afkrydset) = True, so as far as I can see there is no need to alter standard value if it already is false, as dsb states himself!
Avatar billede mugs Novice
01. december 2001 - 21:05 #8
Hi Terry!
Where do You see, that there is only one table in the db?
False / True = xx, Ok You win
I mentioned the \"Standardværdi\", becaurse it seems to me, that dsb does not know what it is. But by knowing this dsb has the possibility to change it if He wants. :o)
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2001 - 21:09 #9
Hi mugs!
Well I cant see how many tables there are in the DATABASE, but (reading between the lines) I am assuming that thats what he means :o)
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2001 - 10:39 #10
mugs>I came to think of this question just as  Iwas crawling out of my bed.
In my comment 20:18 I sain only one tabel, nothing about in the database. Infact there could be many in the database isself, but if ther eis only one in the query then you dont need to use the table name. Access nearly always addeds the table name but it isnt necessary.

For example:

SELECT tbl1.fld1 as Myfld1, tbl2.fld1 as Myfld2 from tbl1, tbl2

SELECT fld1 as Myfld1 from tbl1´

are both correct

Avatar billede terry Ekspert
04. december 2001 - 15:05 #11
dsb>Are you running on time?