Avatar billede hagge Nybegynder
30. november 2001 - 23:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Apache på lan

Jeg skal bruge apache på lan, og det virker selvfølgelig fint hvis de andre taster mit ip ind, men jeg ville egentlig gerne have at de kunne connecte f.eks. ved at skrive http://hagge

Hvad skal jeg gøre for at det virker? Har prøvet at pille lidt i httpd.conf. Så kan man bruge et navn, men det virker kun fra min egen pc og så er der ikke så meget ide i det.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. december 2001 - 11:35 #1
for at det virker, så skal du sikkert også have en dns server i dit lokale netværk.....
Dette er dog blot et gæt, jeg er ikek 100% sikker!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 15:14 #2
normalt virker det.
men har oplevet at specielt xp maskiner er slemme til det der at de ikke vil bruge hostnamet.
det du kan gøre er at skrive i host(s) filen på workstation maskinen

(serverens ip)  [her trykker du tab] hagge
så skulle det virke.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. december 2001 - 17:07 #3
dex_..... -> hvor på sin maskine finder man en sådan host(s) fil ????
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. december 2001 - 17:09 #4
det er jo ikke i XP ..
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. december 2001 - 17:10 #5
Gå ind Egenskaber for denne computer >  Computernavn > NetværksID > Der ændrer du om det så skal hedde  Wernerstyrerbilen Eller hvad det nu skal hedde så kan dine venner skrive http://wernerstyrerbilen
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 17:23 #6
c:\\winnt\\system32\\etc
mener jeg det er
Avatar billede hagge Nybegynder
03. december 2001 - 22:31 #7
LAN-partiet er ovre :(

dex_dexter for points anyways for et godt svar
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
03. december 2001 - 22:32 #8
takker for points.