Avatar billede erk Nybegynder
30. november 2001 - 17:56 Der er 10 kommentarer

HTML-kode så jeg kan køre en JApplet

Jeg har desperat prøvet at få en JApplet vist i en browser, men det går bare ikke... Jeg kan godt gå ind på andres hjemmesider og se deres JApplets, men når jeg selv har downloadet et simpelt eks. på en JApplet og skal lave en html-fil som jeg skal se den i, kan den bare ikke finde .class-filen !

til programmet:

//program start
import javax.swing.*;
import java.awt.*;

public class HelloSwingApplet extends JApplet {

  public void init() {
      JLabel label = new JLabel(
      \"You are successfully running a Swing applet!\");
      label.setHorizontalAlignment(JLabel.CENTER);
      label.setBorder(BorderFactory.createMatteBorder(1,1,2,2,Color.black));
      getContentPane().add(label, BorderLayout.CENTER);
  }

//program slut

laver jeg følgende html-fil:

<APPLET
  WIDTH=\"154\"
  HEIGHT=\"129\"
  CODEBASE=\"./\"
  CODE=\"HelloSwingApplet.class\">
</APPLET>

MEN som sagt kan den ikke finde class-filen...
Hvad gør jeg forkert ??

PS: Jeg har undersøgt SUN\'s hjemmeside, men kunne ikke finde noget jeg kunne bruge...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. november 2001 - 18:03 #1
Avatar billede keysersoze Guru
30. november 2001 - 18:03 #2
Er du sikker på at stien til class-filen er korrekt?
Avatar billede whatever Nybegynder
30. november 2001 - 18:03 #3
Er du sikker på at stien til class-filen er korrekt?
Avatar billede andersb Nybegynder
30. november 2001 - 18:12 #4
applet-tag\'et er forældet brug i stedet object-tag\'et [det henter en JVM hvis browseren ikke allerede har en sådan], se f.eks. http://www.w3schools.com/html/attr_object.asp
Eksempel:
<OBJECT classid=\"clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93\" width=\"400\"  height=\"400\"  codebase=\"http://java.sun.com/products/plugin/1.2.2/jinstall-1_2_2-win.cab#Version=1,2,2,0\">
<PARAM name=\"java_code\" value=\"applet.ShapesApplet\">
<PARAM name=\"java_codebase\" value=\"/anders\">
<PARAM name=\"type\" value=\"application/x-java-applet;\">
<PARAM name=\"blue\" value=\"255\">
<PARAM name=\"green\" value=\"255\">
<PARAM name=\"red\" value=\"255\">
<COMMENT>
<EMBED type=\"application/x-java-applet;\"  width=\"400\"  height=\"400\" pluginspage=\"http://java.sun.com/products/plugin/\" java_code=\"applet.ShapesApplet\" java_codebase=\"/anders\" blue=255
green=255
red=255
>
<NOEMBED>
</COMMENT>
</NOEMBED></EMBED>
</OBJECT>
- Anders, www.rhs.dk/anders lærer på datamatiker-uddannelsen i Roskilde
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. november 2001 - 18:23 #5
Ja, Anders, det er lige en download på 7MB - hvis man ikke har den rigtige
JVM. Man skal nok ikke lige bruge Swing til en smart menu :)
Avatar billede logical Nybegynder
30. november 2001 - 20:31 #6
Nu er det ikke anders, der vil køre swing applets, og jeg kan ikke se nogen notationer af, at det skulle være til en smart menu :-)
Avatar billede erk Nybegynder
30. november 2001 - 22:13 #7
Det skulle være til en smart menu, men jeg har svært ved at forstå de svar der kommer...
Nej - jeg er slet ikke sikker på at stien jeg har angivet er rigtig... Class-filen ligger sammen med html-filen der refererer til den...
Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i html-filen for at JApplet\'en bliver vist. Til Datamatikeren:
Jeg er selv datamatiker-studerende og... Det må da kunne gøres nemmere...
Avatar billede erk Nybegynder
30. november 2001 - 22:15 #8
Selv med den teori jeg selv har fundet på
http://www.student.math.uwaterloo.ca/~cs130/Patterns/guiPatterns/guipat_Applet.html , så kan jeg ikke lave en html-fil der viser min simple JApplet - den kan ikke finde .class-filen !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. november 2001 - 22:56 #9
Har du prøvet med de eksempler med <OBJECT ...> du har fået,
og i givet fald, så vis os det hvad du skriver og læg det på nettet.
Avatar billede andersb Nybegynder
03. december 2001 - 09:10 #10
Du har helt ret I, at hvis man ikke har en JVM-plugin til sin browser [f.eks. IE 6.0], så må man downloade den - hvor skulle den ellers komme fra.
Tænk dig derfor meget godt om, før du bestemmer dig for at bruge en applet på et ikke-intranet [hvor du selv kan bestemme hvilke plugins, der er i browserne]. Man kan lave mange smarte småting med JavaScript - og de kræver ingen stor plugin.
Men hvis du absolut vil bruge en JApplet til at lave en lille smart menu, så må du bruge <object> tag\'et.
- Anders