Avatar billede jones Nybegynder
30. november 2001 - 09:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

data fra accessdb ind i en table

hej !!!
Da jeg er ved at være træt af at opdatere denne side
http://www.terkild.dk/x/index.htm
har jeg lavet en accessdatabase med alle felterne det virker også fint nok og jeg kan få det ud på en side, men hvordan får jeg den til at skrive alle daterne ud i en table ligesom det jeg har her http://www.terkild.dk/x/index.htm
databasen og den fil jeg har leget lidt med kan hentes her http://www.terkild.dk/x/x.zip

Avatar billede andersb Nybegynder
30. november 2001 - 10:09 #1
Jeg har en ASP/VBScript-funktion recordSet2table(etRecordSet) liggende i http://www.rhs.dk/anders/misc/visFil.asp?filnavn=E:\\WWW\\ansatte\\dmu\\anders\\wsp\\asp\\database\\recordset2table.vbs. Den omformer et RecordSet-objekt til en [lang] streng indeholdende tags for en HTML table. Du kan ændre lidt ved funktionen for at få det table layout som du vil have.
Check http://www.rhs.dk/anders/wsp2001e/ugeplan/ (uge 43) for yderligere oplysninger
- Anders, lærer på datamatikeruddannelsen i Roskilde
Avatar billede jones Nybegynder
30. november 2001 - 10:27 #2
du må lige undskylde mig lidt men jeg er ikke helt så kvik til det asp (endnu) (er faktisk lige begyndt)

kunne du ikke vise/sende mig et lille eksempel ???

på forhånd tak
Avatar billede andersb Nybegynder
30. november 2001 - 11:05 #3
Et lille eksempel [hvor jeg bruger ovennævnte funktion til at præsentere data: http://www.rhs.dk/anders/misc/visFil.asp?filnavn=E:\\WWW\\ansatte\\dmu\\anders\\wsp\\asp\\database\\sqlUpdates.asp

I eksemplet bruger jeg Access\' eksempel-database Northwind (den følger altid med Access).
Jeg bruger ikke ODBC, men det kunne jeg have gjort
Avatar billede jones Nybegynder
30. november 2001 - 11:22 #4
jeg prøver
Avatar billede peterp1 Nybegynder
30. november 2001 - 22:23 #5
Prøv følgende (Testet så det skulle virke)

<html>
<head>
<title>Hente data fra database</title>
</head>
<body>
<%
\' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"protect.mdb\")
Conn.Open DSN

\' SQL forespørgsel
strSQL = \"Select * from kartotek\"
\' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<table border=\"1\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" bordercolor=\"#000000\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"18%\">Industri</td>
    <td width=\"18%\">Kunde</td>
    <td width=\"18%\">Kontaktperson</td>
    <td width=\"18%\">Montageplads</td>
    <td width=\"18%\">Land</td>
    <td width=\"18%\">Rolle</td>
  </tr>
</Table>
<table border=\"1\" width=\"100%\" bordercolor=\"#000000\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
<%
\' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do
%>
  <tr>
    <td width=\"18%\"><%=rs(\"Industri\")%></td>
    <td width=\"18%\"><%=rs(\"Kontaktperson\")%></td>
    <td width=\"18%\"><%=rs(\"Kunde\")%></td>
    <td width=\"18%\"><%=rs(\"Montageplads\")%></td>
    <td width=\"18%\"><%=rs(\"Land\")%></td>
    <td width=\"18%\"><%=rs(\"Rolle\")%></td>
  </tr>
<%
  \' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

\' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

\' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede jones Nybegynder
09. december 2001 - 10:51 #6
takker mange gange for hjælp !