Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 17:43 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

CS LAGGER!

Mit cs lagger en del, nogen der har en ide til hvorfor?

950Mhz, 384mb ram, GeForce2 GTS, 2x20gb hd, winxp

Jeg har installere de nyeste via drivere, nvidia drivere, og bios

På forhånd tak.

PS. den der løser mit prob 100% får 300 point :o)
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 17:45 #1
Lagger det når du kører det lokalt? .. når du ikke spiller online..
Prøv at CREATE et LAN spil selv og se om det lagger.
Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 17:47 #2
har ca mellem 20 og 50 i ping.

så ik \"inet lag\"
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 17:48 #3
Det var ikke det jeg spurgte om
Avatar billede mlr Nybegynder
29. november 2001 - 17:48 #4
Har du en ping mellem 20 og 50 når du selv ahr lavet en server? Normalt kal man ha\' en ping på 0 når man har lavet en server...

-MLR
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 17:49 #5
1 installer direct x (prøv evt. directX 7.1)
2 slå lyden fra de andre (når de kævler i deres mic.)
3 sluk alle dine programmer (inkl. alle dine baggrunds programmer så som punkbuster mIRC osv.)
4 find ud af om du inde i advanced, i egenskaber for dit grafik kort kan sætte dine instillinger til at køre optimalt for netop dit grafik kort.
5 inde i cs grafik instillinger sæt den til at køre openGL.
6 nedgrader din nvidia driver til f.eks. 12.41 eller der omkring.
Avatar billede codeclapper Nybegynder
29. november 2001 - 17:53 #6
Tjek lige din FPS.

Tryk konsollen ned på ½ knappen.

Skriv: cl_showfps 1

så kommer din fps til at stå i øverste venstre hjørne...

Hvad ligger din fps på ?
Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 17:56 #7
ja ok, men gad ik til at checke =D

ja det lagger lidt når jeg kører lokalt (kun mig der er joinet)

lagger mere når jeg spiller online, men der er jo os en del spillere der skal \"renderes\"
?
Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 17:59 #8
fps 99
men kan gå helt ned på 40-50 når jeg ser teammates eller fjender

os der det lagger mest, så måske hvis jeg fik løst problemet med at fps ikke faldt så drastisk, ville det måske løse mit lag?

max:

1 tjek
2 tjek
3 tjek
4 tjek
5 tjek
6 duer ik, da jeg har XP!
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:01 #9
ok...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:09 #10
inde i cs grafik instillinger har du sat din opengl til at køre default eller 3dfx minidriver?
den skal stå på default
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 18:10 #11
`Hvis du har 40-50 fps vil du ikke kunne se det... det er meget mere end øjet kan nå at opfatte som hakker i billedet, jeg tror der er noget mere galt end bare driverene. Har du prøvet andre 3D spil? quake2,quake3, alm half-life... lagger de også?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:11 #12
prøv at sætte den en tand ned i opløsningen.
og se hvad din fps ligger på der!

hvis det er nøjagtig den samme når du møder fjender.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:11 #13
så..... må de skyldes noget opsætning andet steds hmmm :)
Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 18:14 #14
det lagger LIDT mindre i mindre opløsninger....
kører 800x600

men kender flere der har ca de samme specs som jeg, og de kan køre den højeste opløsning 100% lagfri!

Synes ik rigtigt det lagger i mit Q3...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:18 #15
prøv for sjovs skyld at køre den med direct 3d istedet for opgenGL! og se om det lagger der!!!
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 18:25 #16
Nu ved jeg ikke om det kun er mig, men jeg kører altid med Direct 3D, hvis jeg vælger openGl kan jeg kun køre 800x600
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:26 #17
hehe køb dig en godt grafik kort :D
Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 18:32 #18
raz, nok kun dig :)

mit lagger da så SYYYYGT i direct3d har en fps på 20-30
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:37 #19
ok frozty :D
hmmm hva med software ? det er som om du har for meget \"detail\" i spilet til dit grafik kort hmm.
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 18:55 #20
Er GeForce 2 pro 64 DDR et dårligt kort?
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 18:55 #21
jeg har en fps på 90 med direct3D i 1280x1024
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 19:31 #22
geforce2 pro er udmærket grafik kort :D
Avatar billede frozty Nybegynder
29. november 2001 - 21:19 #23
Fann står da alle steder at folk er så kloge herinde, så find da ud af noget....:)

!!!!
Avatar billede blitzzer Nybegynder
30. november 2001 - 00:31 #24
Hej lad være med at køre i direct3D det La lagger for vildt. Er din computer født med grafik på bundkortet?
Avatar billede frozty Nybegynder
30. november 2001 - 01:47 #25
blitzzer:
Nej
Avatar billede bullet! Nybegynder
01. december 2001 - 05:47 #26
Installer NV 22.80!!, det er de bedste drivere jeg nogen-sinde har prøvet...
men ellers når der sker en masse i spillet og du ikke kommer ned under 25fps så vil du ikke se det minste lag...
hva score du i 3dmark2001

Bullet
Avatar billede razmataz Nybegynder
03. december 2001 - 20:09 #27
Prøv at smutte forbi www.reactorcritical.com og installer deres reference drivere til dit kort... kig efter noget til chip-sættet, det plejer at gøre vidunderlige ting ved nVidia\'s produkter.
Avatar billede rygter Nybegynder
03. december 2001 - 20:18 #28
Du bruger ikke software rendering eller direct3d velda? Du skal bruge glide
Avatar billede zetrograde Nybegynder
06. december 2001 - 17:10 #29
Der er et lille problem som i har overset guys. Fps er meget godt, men som der ganske rigtigt blev sagt, så er 40-50 fps en god score som ikke kan opfanges af det blotte øje, men kun kan måles.

Frozty:
Du siger at det lagger mest når du spiller online og når du der måder andre modstandere. Du sagde at dine hdd er på 20 Gb - men hvad kører de?
ATA/33/66/100 eller /133.
Kører de ATA/66/100 eller /133 så skal du jo også huske at køre med 80 leder kabler, ellers vil dine harddiske \"lagge\" for vildt!!

hvis det kun lagger når du spiller online, var det så ikke en ide at opgradere din internetforbindelse til fx. 512/512. Du har godt nok ikke skrevet hvad din internet forbindelse er, men hvis det er den gængse 256/128 ADSL, så er din upstream også lidt for langsom til FPS - First Person Shooter spil online.

Håber det hjælper på dit problem, fordi CS er for sejt til at det skal lagge, på dit system ;)

/ZetroGrade
Avatar billede frozty Nybegynder
06. december 2001 - 23:45 #30
Zetro:

Kører ATA100 med ATA100 kabler

har stofa, som i mit område regnes for en 1024/256 forbindelse...

Det kan vel ik ha noget med netkort?
Avatar billede zetrograde Nybegynder
07. december 2001 - 08:00 #31
Hvilket netkort har du i din PC.

Hvis du ikke kører med 3Com, så skift ASAP.
3C905X-TX er et rigtigt godt netkort - lidt dyrt, men pris og kvalitet hører sammen her.

Jeg mener til og med at det netkort kan køre med Fuld Duplex og dermed ellimeniere din laggen.
Avatar billede razersedge Nybegynder
11. december 2001 - 16:40 #32
tjaa nu har jeg snakket lidt emd dig over icq/irc/irl ..

Format c: ?
Avatar billede frozty Nybegynder
11. december 2001 - 16:58 #33
nej, skal løses uden format c:
Avatar billede hyperdome Nybegynder
13. december 2001 - 15:01 #34
Egenskaber for skærm>Indstillinger>Avanceret>Advanced>OpenGL

og så finde : Vertical Sync og så slå den til Always off, eller noget deromkring

Vsync skal i hvertfald slåes fra

//Hyper
Avatar billede frozty Nybegynder
13. december 2001 - 15:02 #35
er den ;)

pc findes her

www.friserverplads.dk/snemanden
Avatar billede paquize Nybegynder
13. december 2001 - 15:11 #36
Hent dette program Win. 2000 nVidia Refresh Rate Fix, http://www.fedespil.dk/programmer/ .
og sæt din skærm til at køre 120 Hz i din opløsning! Nu skulle du ikke have lag mer.. :> virkede det?
Avatar billede frozty Nybegynder
13. december 2001 - 15:13 #37
kører´jeg allerede med =)
Avatar billede paquize Nybegynder
13. december 2001 - 17:37 #38
http://www.dailyrush.dk/counter-strike/features/guides/348/ <-- læs denne guide og se hvad du kan bruge :> ! håber det hjælper...
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 18:01 #39
PRØV AT SÆTTE DINE SKÆRM-INSTILNINGER NED DET KAN MÅSKE HJÆLPE!!!!!!
Avatar billede mr.burns Nybegynder
04. januar 2002 - 23:40 #40
Nu skal du høre, gør ligesom mig. www.shg.dk
og køb den nye AMD Athlon XP 1700 plus, så stopper den med at lagge, Bare et godt råb fra en cs ven,
Avatar billede mr.burns Nybegynder
04. januar 2002 - 23:41 #41

-=|RzA|=-
Avatar billede frozty Nybegynder
06. januar 2002 - 16:17 #42
Hmm og hvad nu hvis man ik har så mange penge...?? skal jo os ha et bundkort... kan nemt blive 3000kr!
Avatar billede frozty Nybegynder
27. maj 2002 - 14:04 #43
Længe siden jeg har kigget her så undskyld forsinkelsen, ente med jeg købte mig en XP 1800 og nu kører det fint, du får lige point'ne burns...
Avatar billede mr.burns Nybegynder
28. maj 2002 - 20:06 #44
hehe rigtig najs valg... :D takker for point
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
28. maj 2002 - 20:10 #45
Rigtigt godt valg... 1800 XP, den er najs