Avatar billede dr.truti Nybegynder
29. november 2001 - 16:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Titel Bar ???

Jeg har et problem... jeg kan ikke finde ud af at kalde det API som styre Farven på titelbaren.... Jeg håber der er nogle der ude der kan dette API eller lede mig til en source code der kan dette :)

Truti
ICQ: 72755522
Mail: maac@mail1.stofanet.dk
Avatar billede akexpert Nybegynder
29. november 2001 - 16:30 #1
Sjovt nok, leder jeg efter det samme! Så jeg lytter med, ellers kan du/I sende den til michael-mail@sol.dk
Avatar billede dr.truti Nybegynder
29. november 2001 - 16:32 #2
Okay...... MemTurbo (Ram Tjekker) Har lave en funktion... men desværre er det jo ikke open source...
Avatar billede sjh Nybegynder
29. november 2001 - 17:36 #3
Private Declare Function SetSysColors Lib \"user32\" (ByVal nChanges As Long, lpSysColor As Long, lpColorValues As Long) As Long
Private Declare Function GetSysColor Lib \"user32\" (ByVal nIndex As Long) As Long

Const COLOR_SCROLLBAR = 0 \'The Scrollbar colour
Const COLOR_BACKGROUND = 1 \'Colour of the background with no wallpaper
Const COLOR_ACTIVECAPTION = 2 \'Caption of Active Window
Const COLOR_INACTIVECAPTION = 3 \'Caption of Inactive window
Const COLOR_MENU = 4 \'Menu
Const COLOR_WINDOW = 5 \'Windows background
Const COLOR_WINDOWFRAME = 6 \'Window frame
Const COLOR_MENUTEXT = 7 \'Window Text
Const COLOR_WINDOWTEXT = 8 \'3D dark shadow (Win95)
Const COLOR_CAPTIONTEXT = 9 \'Text in window caption
Const COLOR_ACTIVEBORDER = 10 \'Border of active window
Const COLOR_INACTIVEBORDER = 11 \'Border of inactive window
Const COLOR_APPWORKSPACE = 12 \'Background of MDI desktop
Const COLOR_HIGHLIGHT = 13 \'Selected item background
Const COLOR_HIGHLIGHTTEXT = 14 \'Selected menu item
Const COLOR_BTNFACE = 15 \'Button
Const COLOR_BTNSHADOW = 16 \'3D shading of button
Const COLOR_GRAYTEXT = 17 \'Grey text, of zero if dithering is used.
Const COLOR_BTNTEXT = 18 \'Button text
Const COLOR_INACTIVECAPTIONTEXT = 19 \'Text of inactive window
Const COLOR_BTNHIGHLIGHT = 20 \'3D highlight of button
Const COLOR_2NDACTIVECAPTION = 27 \'Win98 only: 2nd active window color
Const COLOR_2NDINACTIVECAPTION = 28 \'Win98 only: 2nd inactive window color

Private Sub Form_Load()
    \'Get the caption\'s active color
    col& = GetSysColor(COLOR_ACTIVECAPTION)
    \'Change the active caption\'s color to red
    t& = SetSysColors(1, COLOR_ACTIVECAPTION, RGB(255, 0, 0))
    MsgBox \"The old title bar color was\" + Str$(col&) + \" and is now\" + Str$(GetSysColor(COLOR_ACTIVECAPTION))
End Sub
Avatar billede dr.truti Nybegynder
29. november 2001 - 17:54 #4
sjh > ok den virkede ganskevidst men det ver ikke helt det jeg efter lyste... denne laver farverne om på alle app. det jeg efterlyser er en kode som KUN gør det så den app. man har lagt koden ind i....

Truti
Avatar billede vatnisserne Nybegynder
30. november 2001 - 18:34 #5
prøv at gå ind op www.allapi.net det er en hel liste med ca 900 api\'er hvor der er eksempler og forklaring til dem alle.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
03. december 2001 - 16:06 #6
Jeg har ikke fået løst mit prob helt men jeg er da kommet et skridt nærmere....

Truti