Avatar billede antoinette Nybegynder
29. november 2001 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

\"fold ud liste\"

Jeg har følgende side, indholdende en tabel. Men når man indlæser siden, så starter tabellen med at være \"foldet ud\". Hvordan får jeg den til ikke at være \"foldet ud\", når siden indlæses. Derudover laver teksten \"overskrift\" et \"hop\" når der klikkes.
/ Nette

Siden ser ud som følger

<div align=\"left\">
  <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"500\" height=\"16\">
    <tr>
      <td width=\"500\" height=\"16\">
        <p  align=\"center\">Følgende har rettigheder
        til at sende<br>
        </td>
    </tr>
  </table>
<p>&nbsp;</p>
<div align=\"left\">
  <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"500\" height=\"97\">
    <tr>
      <td width=\"500\" height=\"97\">
      <table>
        <tr>
          <td width=\"224\" height=\"21\" align=\"center\" >

          <div style=\"cursor:hand\" onClick=\"if (menudiv00.style.display==&quot;&quot;)
          {menudiv00.style.display=&quot;none&quot;} else
          {menudiv00.style.display=&quot;&quot;;}\" >
          <p class=\"Broedtekst\">København</p>
          </div>
          </td>
          <td width=\"297\" height=\"21\" align=\"center\" ></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"521\" height=\"0\" align=\"center\"  colspan=\"2\">
          <div id=\"menudiv00\" style=\"width: 354; height: 52\">
          <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"227\">
            <tr>
              <td width=\"223\" height=\"0\">
              <p  align=\"left\">Nette<br>
              Laila<br>
              Helge</p>
              </td>
            </tr>
      </table>
          </div>
      </td>
    </tr>
  </table>
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2001 - 13:47 #1
lad være med at bruge &quot; indeni javascript. det er kønnere (og sikrere) at bruge den anden slags citattegn (her \' fordi strengen er omkranset af \" ).
          <div style=\"cursor:hand\" onClick=\"if (menudiv00.style.display==\'\')
          {menudiv00.style.display=\'none\'} else
          {menudiv00.style.display=\'\';}\" >

Etsted i din kode ligger en div med name=\'menudiv00\' eller id=\'menudiv00\' og deromkring står der  display:none;  . det fjerner du bare og så bliver den div vist fra start.

hoppet tør jeg ikke side noget om. Hvis du kan lægge siden på nettet et sted så giv et link, så er der nok en der kan hitte ud af det.

mvh JakobA
Avatar billede antoinette Nybegynder
29. november 2001 - 14:19 #2
Hej JakobA
jeg er nok lidt tungnem, men jeg kan ikke få det til at virke ved at fjerne      \'none\'

jeg har rettet det til flg. :
<div style=\"cursor:hand\" onClick=\"if (menudiv00.style.display==\'\')
          {menudiv00.style.display=\'\'} else
          {menudiv00.style.display=\'\'}\" >

Nette
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2001 - 14:48 #3
Ups.
nej, det er ikke det \'none\' der skal fjernes. det er det sted hvor din menudiv00 bliver defineret vi skal have ændret noget.

et link til hele siden ville hjælpe gevaldigt.

mvh JakobA
Avatar billede antoinette Nybegynder
29. november 2001 - 14:53 #4
Hej JakobA
Du var inde på det rigtige men det skulle ikke fjernes, men tilføjes længere nede i tabellen.

<td width=\"521\" height=\"0\" align=\"center\"  colspan=\"2\">
<div id=\"menudiv00\" style=\"display:none\">

Jeg takker for hjælpen

Nette
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2001 - 14:58 #5
Ups. ja der var heldet så bedre end forstanden :-))
tak for pts.